tiistai 28. kesäkuuta 2011

i mean she even cooks me pancakes

no ei nyt ehkä ihan pancakes kuitenkaa, mutta raparperipiirakkaa kyllä! huomatkaa muuten että tässä postauksessa tehään blogihistoriaa, nimittäin mä veera oon jakelemassa teille ruokaohjeita, en ois uskonu tänkää päivän koskaa tulevan :-D enkä usko tän kauheen usein toistuvan sillä en todellakaa oo mikään kokki enkä muutenkaa yleensä innostu hirveesti blogien ruokapostauksista, mutta viime yönä ootellessani Ramin töistä pääsyä ja päivän kuulumisten vaihtoo lueskelin huvikseni jotain blogia ja sieltä osu silmään raparperipiirakka ja tietysti mun alko sitte sillo kello 3 yöllä nälissäni tekee sitä iha hirveesti mieli :-D iha nii hullu en kuitenkaa ollu että oisin siihen aikaa lähteny takapihalle seikkailee ja ettii raparpereja vaan ootin tähän päivää ja sain äitin ylipuhuttua valmistaa mun kanssa raparperipiirakkaa sen herkkureseptillä! :-)

tää sama mustikkapiirakka on vielä parempaa (eli siis raparperin tilalla vaan mustikoita) mutta tällä hetkellä mun teki mieli nimenomaan raparperipiirakkaa joten ryhdyttiin tuumesta toimeen ja ajattelin että kenties siellä ruudun toisella puolella on joku toinen herkkusuu kenet voin myös houkutella tän postauksen avulla hankkiin vähä kesäkiloja ;) okei ehkä yks raparperipiirakka ei kauheesti kiloja lisää mutta herkullista se on joten typistän reseptin teillekki josko jotakuta sattuis kiinnostaan:
ps huomatkaa nää mun upeen taiteelliset ruokakuvat...)




pohja:
  • 150 grammaa margariinia tai voita
  • 1 kananmuna
  • 1 dl sokeria
  • 3 dl vehnäjauhoja + leivinjauhe
täyte:
  • 1 kananmuna
  • 2 dl kermaviiliä
  • raparperiä
  • 2 rkl sokeria + vaniljasokeri

pohjan teko:



1. vaahdota tai siis vatkaa voi ja sokeri
2. lisää mönjään kananmuna
3. lisää viä vehnäjauhot joihin on sekotettu leivinjauhetta



1. voitele tollanen piirakkavuoka
2. levitä seos vuokaan (tää on ehkä se vaikein osuus :-D)

täytteen teko:




tee sekotus jossa on kermaviili, kananmuna ja sokerit!



ripottele raparperit pohjan päälle ja kaada täyte mössö siihen päälle! sitte ei muuta ku uuni 200 asteeseen ja sinne noin puolen tunniks ja herkuttelu voi alkaa :-) olin sen verran malttamaton tän postauksen kanssa etten jaksanu odottaa että saisin kuvan valmiista piirakasta... :-D mutta nyt se alkaa olee valmista joten taidan lähtee syömää sitä ja palailla huomenna sitte aurinkoisen postauksen kanssa! :-) pitäkää mulle peukkuja että tää tänään kolmen tunnin aurinkorasvatta auringossa makoilun tuloksena tullu punotus rinnassa ja käsivarsissa katoo huomiseen mennessä ja voin ottaa aurinkoo tonne selkäpuolelle ja polttaa sen samalla tavalla... :-D okei onneks mulla on Laura joka voi vahtia mun punotuksia, nyt kuitenki heippa hei ja huomiseen ihanat!

PS. huomatkaa tossa pari postausta alempana toi mun avunpyyntöni :-D

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

kiitti kommenteista, niitä on aina huippua lueskella! ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...