lauantai 21. toukokuuta 2011

hair play

nyt siis siihen toivepostauksen toiseen osaan, hiustenlaittoon! oon yrittäny keräillä teille kuvia mun yleisimmistä kampauksista, ja ehkäpä lisään tähän pari "erikoisempaaki" kampausta :-) en nyt rupee mitää ohjeita laittaa jostai perusnutturasta mut jotai höpötyksiä mut tuntien tonne väliinki tulee :-D  mut alotetaan välineistä ja tuotteista:


tässä on mun kolme luottotuotetta hiustenlaittoon: Osiksen lakka, Osiksen lämposuoja/suoristusaine ja Frotteen kuivashampoo. en oikein tiä mistä alottaisin kertomisen, mutta alotetaan nyt vaikka siitä, että vaikka mulla on periaatteessa suora tukka, ni en kestä jos se ei oo suoristettu, sillon se on meinaan sellane ihmeellinen vähä niinku rumilla laineilla ja sellasia taitoksia yms ku oon nukkunu! eli siis suoristan mun hiukset lähes poikkeuksetta (käytän jotai iha perus Babylissin suoristusrautaa, koska en oo vielä saanu äitiä lämpiää ajatukselle ostaa mulle yli 200 e suoristusrauta :-) jotenki se ei vaa tajua GHD:n hienoutta), vaikkaki aika kevyesti mutta silti  toi lämpösuoja on ihan ykkösjuttu. toi Osiksen lämpösuoja on oikeesti tosi hyvää, koska nimensä mukaisesti se on myös Flatliner, eli se samalla suoristaa hiuksia ja tekee niistä kiiltävät, sopii mulle!

lakka on toinen hiustuote jota käytän päivittäin, laitoin sitte minkä kampauksen tahansa ni ainaki vähän lakkaa tulee suihkittua aina, koska mun hiukset on sen verran hienosta laatua, että ne valahtaa iha samantien ilman lakkaa. lisäks esim nutturan kanssa mun on kiinnitettävä ne sadat vauvahiukset lakalla etten näyttäis joltai töyhtöhyypältä :-D

kuivashampoota käytän toki joskus siks että aamulla huomaan ilokseni hiusten olevan likaset ja aikaa pesuun ei oo, mutta useimmiten käytän sitä vähä niinku hiuspuuterina (en ymmärrä hiuspuuterin hienoutta tai siis se ei vaan sovi mun tukalle, ku hiukset jää sellasiks ällön tuntusiks..) eli tuuheuttaan ja helpottaan kampauksen tekoo. toi Frotteen on tosi hyvää kuivashampoota, vaikka purkki näyttääki vähä tuhnuselta, suosittelen siitä huolimatta!




en tykkää yhtää käyttää sellasta tavallista piikkiharjaa, käytän sitä lähinnä takkujen selvittämisee suihkun jälkee. normaalisti käytän noita molempia, eli tollasta missä on sekä tota "karvaa" että piikkejä ja sit tollasta pelkkää pehmeekarvasta harjaa.



tässä näätte mun hiustenlaiton suolan! tää tupeerauskampa, tolla yleensä tupeeraan joka kerta ku laitan jonkulaisen kampauksen. tiän että tupeeraaminen ei tee tukalle yhtään hyvää, siks yritänki aina tupeerata mahdollisimman hellästi ja vaan sillon ku on pakko, mutta kuten sanottu ku omistaa näin liukkaat hiukset, on niiden saaminen minkään näköseks aika mahdoton tehtävä ilman tupeerausta, vaikka ne ois kuinka paksut!

mutta sitten niihin kampauksiin, alotetaan niistä ihan peruskampauksista joista jotain mun tukassa näkee vähintää pari kertaa viikossa:

keskijakaus


kaikki on varmaa huomannu että tää on kampaus joka näkyy mulla suhteellisen usein, mutta kuinka siitä oli niin vaikaa löytää kunnollista kuvaa? :-D kuvittelenko siis vaa pitäväni keskijakausta aina.. no anyway, toi on helppo ku laittaa vaa suihkun jälkee keskijakauksen ni aamulla ei tarvi ku suoristaa tukka ja vola :-)


 sivujakaus:


iha perus sivujakaus on toinen "kampaus" josta tykkään! siihenkää ku ei tarvi nähä vaivaa sen enempää ku illalla on laittanu jakauksen kuntoo ja aamulla vaa suoristaa, kenties pieni tupeeraus tuolta hiusten alta ja valmis :-) mistä tuliki mieleeni, jos jollai on ohut tukka ja ongelmia saada siitä tuuheen näkönen, ni kokeilkaa oikeesti (jos ette oo jo kokeillu) sitä että tupeeraatte monessa kerroksessa hiuksia tavallaa tuolta "alapuolelta" ja sit vaa silottaa tosta päältä, toimii ainaki mulla aika hyvin :-) joo tiedetää uus juttu.. mut ite keksin ton vasta joskus syksyllä :-D



jos tavallinen sivujakaus vaikuttaa tylsältä tai noi etummaiset hiukset ei meinaa suoristua kunnolla, otan yleensä avuks letin! tän kevään aikana oon ihastunu kaikkii letteihin iha hirveesti ja mun mielestä on älyttömän kivan näköstä et on iha vaa sivujakaus ja sit tolla puolella missä on enemmän hiuksia, ni tollane letti tonne sivulle vedettynä. se ei nyt näy tossa kuvassa kauheen hyvin mut toivottavasti tajuutte ees vähä mitä tarkotan :-)



toinen vaihtoehto sivujakauksen piristämiselle on iha vaa vetää noi etuhiukset tollai tonne sivulle. totaki käytän
nykyää suhteellisen usein ja tykkään kyllä tosta kampauksesta!

nuttura:



nutturaa pidän kyllä ihan hävettävän usein, varsinki sillon ku en vaa jaksa laittaa mun tukkaa ni se on helpon vetästä kiinni :-) musta ponnari näyttää mulle itellä tosi tylsältä, joten lähes aina ku vedän nopsaa hiukset kiinni, laitan vaistomaisesti nutturan. ton perus sotkunutturan tekemisee mulla ei todellakaan oo mitään ohjeita/neuvoja sillä ainaki itelläni noita nutturoita on yhtä monta ku päiviä jollon sen laitan :-D joka päivä toi nuttura on ihan erilainen enkä osais tehä kahta täysin samanlaista, mut usein silti tykkään tosta kampauksesta, vaikka joskus se on tylsä!



yleensä jos nuttura tuntuu tylsältä ja jos vaa asuun sopii, ni laitan tollasen jenkkihuivin päähä tekee nutturasta vähä kivemman näkösen :-) hurahdin noihin jenkkihuiveihin tossa joskus syksyllä ja ny kysyisinki teiltä onko joku nähny noita jossai? koska ite omistan vaan ton beigen ja punasen ja sit jotain vaaleen sinisiä kulahtaneita keltasia jostai Kreikan matkalta vuodelta 99 :-D haluisin kovasti esimerkiks mustan tai tummansinisen jotka sopis kaikkii asuihin, eli kertokaa please jos joku tietää!

pörrötukka:



viime aikoina mun hiuslookkiin on suhteellisen usein kuulunu myös tälläne sotkutukka tai "peikkotyttö" niinku Rami mua kutsuu aina ku mun hiukset on noin :-D ja tottahan se on, multa ei puutu muuta ku likanen naama ja sellane mustattu hammas ni voisin iha hyvin olla Röllin tyttöystävä.. mut jotenki kierolla tavalla silti tykkään tollasesta sotkutukasta joskus. se sopii tietyn tyylisiin asuihin :-) usein jos oon pitäny nutturaa ja pitääki yhtäkkiä lähtee johonki ni avaan vaan hiukset ja tupeeraan ehkä vähä juuresta, suihkutan lakkaa ja lähen!


seuraavaks voisin esitellä pari "harvinaisempaa" tai "erikoisempaa" kampausta, joita en pidä niin usein mutta näitäki mun päässä nähään kuitenki suht usein :-) lisäks laitan tähän sen nutturan mikä mulla oli vappuna, koska siitä oli kyselty jonku verran ni voin kertoo miten oon sen tehny.



tän puolet hiuksista ylhäällä ja puolet alhaalla-kampauksen ois kyl itseasiassa voinu laittaa noihin ihan yleisimpii kampauksii, sen verran usein tätä tulee nykyää pidettyä. toi kuvan versio ei ehkä oo ihan sieltä hienoimmasta päästä, mutta tääki on vähä sellane kampaus et elää päivän mukaa :-) joskus juhlavampana, joskus rennompana ja aina vähä erilainen. mut siis tohonkaa ei tosiaa tarvita muuta ku vähä tupeerausta noille päällimmäisille hiuksille ja sit ne vaa vedetää pinneillä tonne taakse ja kohotellaa parhaan mukaan, helppo ja nätti sanoisin!



tätäki lettiä tulee pidettyä aina sillon ku jaksan laittaa, koska ton tekemisessä menee ainaki mulla hetki :-D mut yleensä tykkään just laittaa ton tollai et tupeeraan tuolta ylhäältä ja laitan sivujakauksen tai jakauksettoman, ja sit toi letti toiselle sivulle. oon niin hirveen huono tekee mitää lettejä että en oikein ainakaa iha tälläi selittämällä osaa kertoo et miten toi tehään, mut veikkaan et tohon löytyy aika helposti ohjeet netistä tai jostain muusta blogista :-) ite bongasin ton ohjeen aikanaa jostai kesän Cosmosta!



iha hirveen vammanen toi kuva mut yritin löytää sellasen missä toi letti oikeesti näkyis! en siis osaa ite tehä tollasta lettiä itelleni :-( paljon hyötyä ku Ramin hiukset kyllä osasin letittää sellasille nigga braidseille sillon ku sillä oli pitkät, mutta itelleni en osaa tehä yhtäkää! eli siis aina sillon ku Hella on nii ihana (eli aina ku pyydän :-D) ni se tekee mulle noita. mun on kyl pakko vielä ennen kesää opetella toi, toi on meinää nii kiva ja simppeli kesäkampaus!

sitte seuraavaks parit kiharakuvat! en edelleenkää osaa kihartaa mun tukkaa suoristuraudalla ja oon siitä iha hirveen katkera :-( en tiä johtuuks se vaa tosta meiän suoristusraudasta, mutta en vaa jotenki osaa, vaikka tiedän ihan tasan tarkkaa kuinka se tehää ja kaikkee mutta ei! siinä on toinen mikä on opeteltava vielä ennen kesää.. mutta siis käytän kihartamisee sellasta Babylissin "piippirautaa" siis sellasta iha peruskiharrinta mihi laitetaa hiukset sinne välii ja pyöritetää. sain sen pari vuotta sitte joululahjaks ja se on kyllä tosi hyvä! ainoona miinuksena on se että sillä kestää lämmitä tosi kauan, mutta hyviä kiharoita sillä tulee :-) (aina ku jaksaa kihartaa...)




noihin kiharoihin mulla meni oikeesti valhtelematta 2 tuntia, enkä ees ehtiny kihartaa noita tuolta päältä sillai kunnolla! eli siis suht hidasta tolla kihartimella  on kihartaa, yks syy miks haluan oppia suoristurautakiharat!



tässä ois nyt sit tää vappunuttura! pidin tällästä nutturaa itseasiassa viime keväänä ja kesällä Kyproksella tosi paljon, toi on mun mielestä tosi kätsy ja silti nätti juhlakampaus :-) mietin myös että laittamalla sellasen ison letin tohon sivutukkaan tosta sais vähä arkisemman, pitää kokeilla! mutta siis toi on tehty iha vaa sillai että oon tupeerannu hiukset aika pehkoks, laittanu sivuponnarin ja kiinnittäny lyhyempiä hiuksia pinnillä niin et ne pysyy, sekä kohottanu tota pinneillä. sitte tupeerannu sen ponnarin ja muotoillu siitä tollasen pallon ja kiinnittäny sen toisella pompulalla sekä pinneillä :-) en tiä tajusko kukaa tosta selityksestä yhtää mitää, mutta toivottavasti!


tässä on nyt niitä yleisimpiä kampauksia mistä mulla oli kuvia ja mitä mulle tulee mielee et pidän usein. jos jollai on mielessä joku tietty kampaus minkä ootte mulla nähny ni kysykää ihmeessä jos osaisin vaikka kertoo miten se on tehty :-D useimmat mun "uudet" kampaukset kyllä syntyy sillai et alan vaa väännellä mun hiuksia ja yhtäkkiä huomaan et ne onki iha kivasti, kokeilkaa!

toivottavasti tää postaus nyt vastas ees vähä sitä mitä olitte toivonu kuulevanne :-)  ja toivottavasti tääki on tullu ihan ajallaan teillekki sinne ruudun toiselle puolelle! huomenna vielä viimenen ajastettu postaus eli lempivaatteet postaus :-) maanantaina jossai vaiheessa palailen sitte toivottavasti jo ihan reaali ajassa kertoo vähä kuulumisia!

15 kommenttia:

  1. oot ihan mahtava! ja ootan aina sun uusia postauksia!!!!!

    VastaaPoista
  2. voi kun on hyvin tehty, oikein kiva postaus! Kiharat oli mun suosikit. Ootko kokeillu tuota Frottee-kuivashampoota pelkästää tuommosessa suihkutettavassa muodossa vai myös sitä jauhetta mitä ripotellaan? Mulla on nyt pari kertaa ollu sitä jauhetta mut oiskohan tuo sitten helpompi vaihtoehto ku vaan suihkutetaa eikä tee sotkua yms?
    Itelläni on kans pitkät hiukset, ja saan tosi kivat kiharat silleen hirveen helposti, ettei tarvii nähä vaivaa melkeen yhtään kierittämällä vähän kosteat tai kuivat hiukset sormin ja tekemällä pään molemmille puolille kieritetyistä hiuksista nutturat. Kun antaa niitten kuivua tunnin tai pari, aukasee ja harjaa läpi ja suihkasee lakkaa nii tulee melkeempä täydelliset kiharat. ja mikä parasta, tosi vähällä vaivalla, eiokä tarvii tuskailla niitten kihartimien kanssa ja polttaa hiuksia :D
    Toinen kiva juttu minkä oon tässä vähä aikaa sitte kuullu et suihkuttaa hiuksiin vettä johon on sekotettu suolaa. joo, se ehkä kuivatttaa hiuksia mut tulee tosi kiva pörrönen "surffitukka" jos vielä vähän vaivautuu tekee niihin esim suoristusraudalla laineita. Tähän käy myös semmonen sivuletti kivasti.

    Ei mulla muuta, tosi hyvä postaus. Tämmösiä lisää!:)

    VastaaPoista
  3. millon sä teet linkitä blogit -jutun lempparipostauksen? :) oot tosi kaunis ja oon ihan kade sun hiuksista kun ne on niin paksut ja pitkät ja sileet! :)

    VastaaPoista
  4. Anonyymi: kiitos, voi miten kiva kuulla että tykkäät! :)

    Anonyymi 2: kiitos! :) itekki tykkään kyl kiharoista, mut niitä on raskas tehä, joten pitääki ehdottomasti testata tota sun vinkkiä, kiitti siitä :) vaik tuol matkalla opin kyllä tekeen Hellan suoristusraudalla suoristusrautakiharoita jee! mun raudalla niitä ei voi tehä joten täytyy ostaa uus mahd pian :( ja joo, itseasiassa tykkään enemmän siitä Frotteen jauhe kuivashampoosta, sitä mulla on tällä hetkellä! se on tosi paljon riittosampaa ja puhdistaa ehkä paremmin, mutta toi on totta että suihkutettava on helpompaa laittaa eikä sottaa :D

    Anonyymi 3: julkasen sen ihan mahdollisimman pian, nyt ku siihen on jopa tullu pari blogia! anteeks, mulla on vaan ollu kauheesti kiireitä enkä oo ehtiny lueskella niitä vielä tarpeeks :( mutta tulossa on älä huoli :)
    ja kiitos paljon :))

    VastaaPoista
  5. kerro miten saat tosta "puolet hiuksista ylhäällä ja puolet alhaalla"-kampauksesta noin ilmavan näkösen!?:)))

    VastaaPoista
  6. ööö no siis toi tossa kuvassa nyt on tollane nopee kyhäelmä ettei tosiaa mikää parhaasta päästä :D mutta siis no ensinnäki mulla on suht paksut hiukset iha luonnostaa, mutta periaatteessa en oikeesti tee muuta ku nosta noita etuhiuksia sillai pystyy ja tupeeraa tuolta tavaallaa takaa, eli noita hiuksia mitkä jaa tohon alle! sit kiinnitän ne pinneillä ja kohottelen niillä sitä:)

    VastaaPoista
  7. Ihania kampauksia! :) Mutta oma suosikkini on ehdottomasti tuo nuttura :D Olenkin nimittäin nutturoiden suuri ystävä... :33 Mutta sellaista pitäisi kysyä vaikka sanoitkin postauksessasi että sulla ei oo mitään "ohjetta" siihen, että miten sä oikeen teet tuollaisen nutturan? ;)

    VastaaPoista
  8. kiitoksia! :) hahah olinki jo melkei unohtanu miten paljon kampauksia pitkällä tukalla voi tehdä :D tää nykyinen polkkis ku on vähä rajallisempi vaikka tätä rakastanki! :)

    mutta siis öö muistankohan ees enää miten teen nutturan :D siis kuten sanottu tolle ei todellakaan oo mitään selkeetä ohjetta, eli se on joka päivä ihan erilainen, mutta sen verran voin sanoo että yleensä tupeerasin tyven aika hyvin että nutturasta tuli tollanen kuohkee eikä sellanen päätä myöden menevä, ja sit vaan ihan normisti tein nutturan, joskus tupeerasin myös latvoja, riippuen halusinko isomman vai pienemmän nutturan! :) toivottavasti tästä nyt oli ees jotain apua vaikka aika surkeet ohjeet onki :D

    VastaaPoista
  9. Tosi ihania kampauksia! Sain tosipaljon vinkkejä itelleni noista. :) Ja pakko sanoo että näytät aivan Nikki Reediltä, varsinkin ensimmäisessä kuvassa jossa sulla on keskijakaus. :)

    VastaaPoista
  10. jee hyvä että sait vinkkejä :) kiva kuulla!

    ja haha tosiaan nyt ku sanoit ni ehkä iha ministi jotain samaa näköö mut en kyl tiä :D ainakaa en ite oo koskaa huomannu!

    VastaaPoista
  11. Sulle kyllä passaa minkä tahansa värinen ja mallinen tukka :)

    VastaaPoista
  12. voi kiitos! :) olipas imarteleva kommentti :))

    VastaaPoista
  13. Mikä noita sun hampaita vaivaa???? hyi vittu

    VastaaPoista
  14. VOI miten ihanaia kuvia ja kampauksia! ♥ Jos vaan osaisin itsekin tehdä... onko sulla ohjeita näihin? :))

    VastaaPoista
  15. Voi kun olet kaunis! Ihan rehellisesti yksi kasvoistaan kauniimpia ihmisiä joita tiedän, sulle todellakin sopii oikeastaan mikä vaan hiusten malli tai väri. Lukijaksi jäin:)

    VastaaPoista

kiitti kommenteista, niitä on aina huippua lueskella! ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...