torstai 19. toukokuuta 2011

please help hair

toivepostausta siis kehiin taas! olitte toivonu aika paljon postauksia mun hiuksista, joten ajattelin et teen hiustenhoidosta ihan erikseen postauksen koska mulla siihen kuluu kauheesti aikaa :-D ja sit teen eriksee vielä sellasen kampaus/hiustenlaittopostauksen ku sellastaki oli toivottu :-) nyt siis hiusten hoitoon!

mä oon ihan kauhee hiusfriikki, siis saan välillä iha kamalia hepuleita ku nään yhen kakshaarasen ja haluisin heti leikata kaljuks, koska en kestä huonokuntosia hiuksia. mä haluun pitkät hiukset, mutta mieluummin otan vähän lyhyemmät ja terveen näköset hiukset ku sellasen hiirenhännän peppuun asti! äiti siis valittaa suhteellisen paljon siitä ku 500 ml hoitoaine pullo kuluu parissa viikossa.. mutta se ei vaan ymmärrä että mulla on pitkä tukka ja ihan hirveesti hiuksia joten ne vaatii enemmän hoitoainetta ku joku polkkis :-D oon tosi kiitollinen siitä että oon ku ihmeen kaupalla periny jostain meiän suvun uumenista paksut hiukset, vaikka välillä niiden kihartaminen on maailman rasittavinta ku koko pään kihartamiseen menee kaks tuntia. mun hiuslaatu on myös suhteellisen kiiltävä (paitsi nyt ku mulla on vaalennettu, ni se tietty karhentaa ainaki vähä!) eli saa jonkun verran tehdä töitä että se pysyy jossai asennossa..




mun hiukset ei rasvotu kauheen helposti, joten en viitti pestä niitä turhaan koska seki kuitenki kuluttaa tukkaa! pesen siis noin 2-3 kertaa viikossa ja perusshampoona käytän tota Goldwellin Rich Repair-shampoota. se on kyl tosi hyvää ja pesee hyvin sekä jättää hiukset ihanan pehmeiks. nyt ku mulla on vaaleempi tukka käytän välillä hopeeshampoota keltasuutta poistaan, ja sen virkaa mulla ajaa toi aika hyväks todettu Lorealin Expert silvershampoo, se kyl tehoo eikä kuluta hiuksia ihan nii paljoo ku jotkut mun testaamat hopeeshampoot! käytän aina poishuuhdeltavaa hoitoainetta, ja oon tykästyny tohon Goldwellin Rich Repair-sarjan hoitoonki, se on tooosi hoitava ja iso pullokoko on todellaki plussaa :-D

teen aina sillai et ku oon pessy hiukset ni kuivaan ne mahd kuivaks pyyhkeellä, ja sen jälkee levitän sen viis kämmenellistä hoitoainetta :-D välillä käytän myös erilaisia tehohoitoja ja naamioita, etenki sillon ku oon käyttäny paljon aineita yms mun hiuksiin ja tuntuu et ne on kauheen huonokuntoset! 




suihkun jälkee laitan aina hetkeks turbaanin päähä ja annan hiusten pyyhekuivua jonku aikaa. sen jälkee on jätettävien hoitoaineiden aika! laitan aina sillai et latvoihin levitän tollasta voidemaista hoitoainetta ja muualle suihkuttelen sitte suihkutettavaa hoitoo. tällä hetkellä mulla on voidemaisista käytössä tollane Schwarzkopfin Got 2 be-hoitoaine, jonka oon kyllä todennu suhteellisen hyväks. myös toi Schwarzkopfin Bonacuren hoitoaine on ihan superhyvää mut ite en oo törmänny siihen ku vaan noissa minipulloissa.. :-( sitte toho suihkutettavaan hoitoaineeseen! sen sijassa oon yleensä käyttäny vähä millon mitäki Schwarzkopfin suihkeita, mutta nyt vaalennuksen jälkeen ostin tota Four Reasonsin hopeesuihketta joka on myös rakennpaikkaavaa ja siis tota voin suositella niin täysillä, se oikeesti toimii! mutta varokaa liikakäyttöö.. :-D käytän yleensä aina kaikkia hoitoja ihan liikaa, mutta tossa se ei iha toiminu... mainitsinki siinä videolla mun hiusepisodista jonka takia jouduin tupeeraa mun hiukset iha röllipeikoks! kävin siis illalla suihkussa ja laitoin tota suihketta iha sikana, enkä föönannu tukkaa... no voitte arvata mikä oli tulos aamulla, kylläki viileen vaalee, mutta myös ihan mönjänen tukka! :-D eli käyttäkää maltilla!

kuten sanoin niin annan hiusten vähä kuivuu turbaanin avulla, sitte laitan hoitoaineet ja harjaan ja annan vaan olla. käyn lähes aina suihkussa iltasin, joten en koskaan föönaa mun tukkaa, yritän säästää sitä ees jossain :-D mun hiusten föönaaminen on muutenki sellane puolen tunnin juttu, koska ilman föönia ne kuivuu valehtelematta 8-10 tuntia...

siinä siis mun perus hiustenhoitorutiinit, joita oikeestaa noudatan aika orjallisesti just koska oon nii tarkka mun hiuksista että vaikka ne ois pörröset mutta ettei ne oo huonokuntoset :-D lisää hiusasiaa tulee sitte hiustenlaitto postauksessa (lauantaina) josta taitaa tulla näillä näkymin aika pitkä... huomenna juttua mun tähänastisesta matkailusta :-)



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

kiitti kommenteista, niitä on aina huippua lueskella! ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...