keskiviikko 5. tammikuuta 2011

not so beautiful nightmare..

oon vuodattanu tähän blogii yhen pahimmista aamuistani, joten miksen kertois myös ehkä pahimmasta yöstäni ikinä! tää oli siis viikko sitte su-ma yö. olin poikaystävälläni yötä, ja oltiin kerranki pääsemässä ajoissa nukkumaa, mut sitte mun rinnasta löyty kyhmy. siis oikeesti. mä oon ehkä maailman luulosairain ihminen ja oon pelänny syöpää niin kauan ku muistan. varsinki teini-iässä löysin harva se päivä jonku kyhmyn tai patin jostai ja olin muka kuoleman oma. mut tällä kertaa tiäsin et siinä on oikeesti jotai, etten vaa kuvittele. vaikka kuinka yritin järkeillä että "haloo 18-vuotiaallako rintasyöpä, never" ja "se on varmaa vaa joku rauhanen tai imusolmuke" nii silti, sinä yönä en kauheesti nukkunu!

aamulla herätessäni toivoin hartaasti et koko patti ois ollu vaa jotai painajaista, mut ei, siinä se riiviö edelleen oli! taas kerran jumalalle kiitos parhaasta ystävästä ja tässä tapauksessa etenkin parhaan ystävän äidistä joka on lääkäri. oon käyny hellan äitillä aina kyselemässä kaikista pikkuvaivoista, mut ikinä en oo ollu niin kiitollinen siitä ku tollon! menin sinne niiden sohvalle ihan ku oikeeseen lääkärin huoneesee tutkittavaks. no eipä hän sitä syöväks todennu vaan sano et se on luultavasti joko kysta tai joku fibrojotain juttu. luotin hänee nii paljo et tässä vaiheessa en enää niinkää stressannu tästä kyhmystä, kuitenki sain lähetteen ja ennen ku huomasinkaa ni makasin Koskiklinikalla (kiitos äitille ja isille jotka on joskus hamassa menneisyydessä tajunnu ottaa meille nii hyvät vakuutukset ettei tarvii jonotella julkisille!) röntgenlääkärin tutkittavana.

tosiaan mun tissiä siis tutkittiin samanlailla ku vauvamasuja, sellasella ultraäänijutulla! se ei sattunu tai mitää, ehkä pahin koko jutussa oli se ku lääkäri halus ottaa siitä kyhmystä näytteen sellasella ohutneulalla. mulla ei onneks oo mitää neulakammoo, mut ennen ku se neula laitettiin ni täyty hoitajan puhdistaa se kohta alkoholilla. sepäs päätti sitte puhdistaa myös mun kainalon, voitte varmaan kuvitella kivun ku olin sheivannu aamulla ja iho oli menny vähän rikki, ni hän tulee ja työntää sinne alkoholia auauauau. iha kätsy sillee, ku sit ei ainakaa mikkää neulan pistot kauheesti enää tuntunu sen kivun rinnalla! :D

sekin lääkäri tuli suunnilleen samoihin tuloksiin ku hellan äiti, eli että se on fibroadenooma (ilmeisesti se tarkottaa solumuutosta/hyvänlaatusta kasvainta jos oikein ymmärsin. mut se ei oo mitenkää harvinainen eikä vaaraks eli sille ei tarvii tehä mitään) lääkäri lupas kuitenki soittaa labratestien jälkee eli tänää. no sieltä selvis että vaara ohi! paljon melua pienestä kyhmystä, mut ainaki tuli varmistettua ettei se oo mitään vakavaa tai hirveetä!

halusin vaa jakaa tän stressaavan kokemuksen kanssanne nyt ku se on ohi ja ennen ku lähen vähän piristävämpiin juttuihin. eli siis illan ohjelmassa ois leffa + poikaystävä :)

2 kommenttia:

  1. Ihana blogi ja huolella tehty ! Ehdottomasti jään seuraamaan!

    VastaaPoista
  2. voi kiitos, kiva kuulla :) ja eiku tervetuloo mukaan!

    VastaaPoista

kiitti kommenteista, niitä on aina huippua lueskella! ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...