sunnuntai 22. huhtikuuta 2012

do you hair me?

moi! vihdoin mulla on aikaa taas postailla, kauheeta hullunmyllyä ollu viimeset pari päivää, mutta erittäin mukavaa hullunmyllyä eli en valita, muuta ku siitä etten oo ehtiny kirjotella tänne. :-( mä ite inhoon sitä kun bloggaajat sanoo että "joo huomenna teen sen ja sen postauksen" ja sit ei teekkää, mites mulla itellä kuitenki roikkuu YHÄ esimerkiks se mun ja ramin kysymysvastauspostaus ja ne viime vuoden asut... kyllä ne sieltä vielä tulee jos ketään ees enää kiinnostaa, mutta nyt ajankohtasempaan asiaan, eli se jo perjantaiks luvattu postaus mun uudesta tukasta! :-)

kaikki varmaan muistaa että mun juurikasvu alko olla jo aika melkonen ja väri muutenki vähän kulahtanu joten päätin että heti ku työkiireet hellittää meen kampaajalle ja nyt viime viikolla siihen vihdoin tarjoutu tilaisuus! kauhukseni kuitenki huomasin, että mun toinenki luottokampaaja I.L.O:ssa on karannu johonki teille tietämättömille, joten en uskaltanu mennä sinne enää. uuden luottokampaajan metsästys alkakoon! :-( hätäpäissäni kuitenki kävin keskiviikkona Linnainmaan Citymarketissa töitä tehdessäni kysäsemässä joskos sinä CM hiuskeskuksessa ois aikoja heti seuraavalle päivälle ku olin taas tulossa sinne töihin, mun ilokseni niillä oli ja sain siis uuden tukan kätevästi ennen työpäivää. kolme pitkää tuntia siinä kesti, mutta onneks mun kampaaja oli tosi mukava ja aika kulu rattosasti! hienon tukan sain, mutta hintaki oli sitte sen mukanen, nimittäin 156 euroo.... kaikella kunnioituksella taitavia kampaajia kohtaan, mutta mun mielestä vähän ylihinnoteltua tän mittasen tukan raidottamisesta ja latvojen tasauksesta.. no eihän sitä enää siinä maksuvaiheessa voinu perääntyä joten kilttinä tyttönä vingutin Visaani mukisematta ja nyt ollaan sitte melkein parisataa euroo köyhempänä ku menin vielä ottaan jonku 17 euroo maksavan rakennepaikkaavan ampullin ja ostaan Goldwellin (tuolla täysin ylihinnotellun!) vaahtosävytteen erään ihanan lukijani suosittelemana. siitä laitan juttua sit ku oon sitä vähä käytelly, mutta nyt kuitenki ennen ja jälkeen kuvia:

ennen:



uh6


jälkeen: 

 
uh1

uh3


eli tosiaan mitä tapahtu? päätettiin yhessa kampaajan kanssa, että tyvikasvua ei värjätä millään pohjavärillä, koska vaikka sillä se lähtis paremmin, ois taas parin kuukauden päästä sama veitsenterävä ja selkee juurikasvu edessä. sen sijaan tohon heitettiin vaan päälle kasa vaaleita raitoja ihan tyvestä saakka, jollon juurikasvu hälveni huomattavasti eikä kasva enää takas yhtä selkeenä! seuraavalla raidotuskerralla sama homma ja tyvikasvu lähtee vielä paremmin. raitoja laitettiin tosiaan paljon ja suurin osa ihan vaalennusaineella, mutta muutama sellanen ihanan toffeisen vaaleeki raita laitettiin joukkoon, koska mä en tosiaankaan tavottele mitään platinablondia vaan enemmänki sellasta luonnonvaaleeta raidotettua tukkaa. :-)

tukkaa ei lyhennetty muuta ku ihan ne kuivat latvat pois ja malli vähän fiksattiin, tällä kertaa kuitenkaan lyhentämättä niskasta jotta voisin kesällä hätätapauksessa laittaa tukan vaikka kiinni ku tää tästä kasvaa. :-) haluun ehottomasti pitää vielä lyhyttä tukkaa ja tykkään että tää on polkkamittanen, mutta en aio tasailla tätä ihan lyhyeks enää vaa kattelen ny tässä mitä tästä tulee, ainaki mun mielestä tää on nyt tosi kivan mittanen ja on varmasti vielä muutaman kuukaudenki ajan ku tää menee sellaseks pitkäks polkaks! kuten kuvasta näkyy, mulla on nyt myös sivuotsis. toi oli sellanen aika ex tempore idea, mutta oon tyytyväinen. :-) halusin vähä jotai uutta ilmettä näihin, ja sivuotsis tuo kivaa vaihtelua, mutta sen pois kasvatus ei oo samanlainen tuska ku sellasen tavallisen otsiksen kanssa olis! alan olla tosi tyytyväinen jo tän tukan väriin, pari kertaa saatan tänne vielä heittää jotain vaaleeta raitaa, kenties ens kerralla testaan mitä tulee jos tähän pistää ihan kotivärillä raitoja.

sanomattaki on siis selvää, että meikäpoika on aika innoissaan näistä hiuksista, mutta mitä mieltä ootte te? väri ei tietenkää kauheesti muuttunu, mutta kyllä tää mun omaan silmään ja luonnossa on oikeesti huomattavasti vaaleempi ja nimenomaan sellanne kirkkaampi ja fressi ja mä tykkään tosta otsiksesta, nyt ei muuta ku mielipiteitä laukoon sieltäki suunnalta ;)

semmonen tukka! huomenna kirjottelen teille mun vauhdikkaasta viikonlopustani ja kyllä te ne mun uudet ostoksetki näätte, kunhan saadaan taas nää kuulumispostaukset tästä alta pois! :-) nyt aletaan kuitenki Hellan kanssa katteleen Idolsia ja höpötteleen, joten me palaamme huomenna. ihanaa ja erittäin aurinkoista alkavaa viikkoo kaikille, haleja!

25 kommenttia:

  1. Jooo noi CM kampaamot on ihan ylihinnoteltuja!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. no vähän joo! kyllä mulla sillon ku oli se tosi pitkä tukka saatto maksaa väri ja leikkaus helposti 120 euroo, mut se oli viä iha siedettävä, voin vaan kuvitella paljo oisin saanu kustantaa jos mulla ois vielä ne pitkät hiukset :D harmittaa koska tuolla tehtiin tosi hyvää jälkee ja sillai, mut ei ny iha joka toinen kuukausikaa oo varaa pistää tommosia summia kampaamoon, tai varmaan ois mutten halua! :D

      Poista
  2. Onpa kivan väriset hiukset! :-) tässä on itelläni ollu päällä hiuskriisi about kaks kuukautta.. Brune vai blondi vaiko siltä väliltä, ääh vaikeeta! Puoltoista vuotta kesti mustasta saada mun tämän hetkinen väri eli tollane tosi blondi, nii ei tiiäks raaskis värjää bruneks mut.. kyl ottaa niin välil päähä toi tyvikasvu, tulee niin nopeesti esiin eikä haluis joka kuukaus värjäillä :D huh tulipas pitkä viesti!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kiitos paljon! :) tykkään kyllä! ja jooooo..... join the club oikeesti :D siis mä oon maailman pahin hiusvärin vaihtelija, vuoden aikana meen aina iha tummasta vaaleeseen ja taas takas :D en vaan osaa päättää ku kaikki värit houkuttelee! toivottavasti säki keksisit jonku kompromissin tohon, vaikka se aina niin vaikeeta onkin!

      Poista
  3. Anteeks kun kiroan, mutta mikä helvetin hinnoittelu noilla on siellä?!?!:O Mä en olis ikinä maksanut tuollaista hintaa, kauhee mitä ryöväämistä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. erittäin hyvä kysymys kuules! :D todellsita ryöväämistä, mutta joo en mäkää sitä ois halunnu maksaa mutta mitä muuta oisin voinu tehä enää siinä kassavaiheessa? :D oisin varmaa saanu ulosottomiehet ovelleni jos oisin kieltäytyny maksamasta, koska pakkohan se ny on maksaa ku ite on menny sinne ja tukka on tehty yms :D eli mieluummin maksoin sitte ku sain poliisit perääni, vaikka kyllä kirpas ja en tosiaankaan uudelleen mene!

      Poista
  4. oi kun tuli kivat ja freesit, sulle sopii toi sivuotsis!!:) ja joo mun vakkarikampaaja tampereella leikkas aina huonot latvat ilmaseks kun otettiin joku ihan pari senttiä ja täällä maksaa ihan jos leikkaa vaikka sentinkin pois sen 30e..... että kampaamokäynnit pikkasen kallistunu täällä päässä:D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kiitos paljon!! :) siis joo mulla sama homma!! I.L.Ossa sain aina siihen tosi pitkään tukkaan kaiken maailman pohjavärit, raidat ja sävyt ja sit leikkauksenki vielä ni jollai 90, ni pikkasen leuka loksahti ku kuulin ton hinnan :D

      Poista
  5. Oho, olimpas aika kova hinta :o mutta tosi kivat hiukset kyllä tuli! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. oli kyllä mun mielestä ihan liian kova hinta noin "vähästä" hommmasta, vaikka tottakai siinäki vaivaa oli mut siis verrattuna aiempii paikkoihi missä oon käyny! mut onneks tosiaan ainaki tuli ihana tukka, nii eipä se ny nii paljoo sit harmita! :) mitäpä nainen ei kauneuden eteen tekis ;) ja kiitokset! :)

      Poista
  6. Siis mitä???:D Järkyttävän kallista!!! Itse olin juuri la parturissa, mulla o puoleen selkään asti hiukset, värjättiin kokonaan,laitettiin raitoja ja leikattiin, maksoi 55e!! En IKINÄ olis suostunu maksaa tuota, huh! Rakastan mun parturia entistä enemmän tuon tiedon jälkeen!:) Mut todella kauniit hiukset tuli sulle siltikin!:>

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. no ihan helvetin kallista, mutta toi sun kampaajas on kyllä joku ihan ylihalpa! :D ainaki täällä Tampereella on ihan perus jos on jossai siis ihan ettei mikää harjottelija tms niin että maksaa ainaki lähemmäs sata euroo ellei vähän päälle, etenki pitkään tukkaan ja jos tehään noin paljon kaikkee :o mutta voi että oot onnekas siis ku pääset noin halvalla! ja tosiaaan, minkäs teet ku tukka oli jo valmis, emmäkää sitä ois halunnu missää nimessä maksaa, mutta mitä voin enää sanoo ku koko homma on valmis? :D "joo en maksa sori" :D oisin varmaa saanu seuraavaks ulosottomiehet ovelleni, eli mieluummin tosiaa maksoin sen sit kiltisti vaikka kuinka kirpas!

      Poista
  7. Tosi ihana tuo sävy, haluun itellekki tollasen :P

    VastaaPoista
  8. voi kiitos, tää on kyllä kiva! :) ja ohooh, en ookkaa koskaa ees aatellu et jollekki ei sopis jonkunlainen jakaus, mut kaipa se voi niinki olla!

    ja joo siis mää en käsitä miten voi olla noin helvetin kallista?! kelpais mullekki tollanen 50 euron tuntipalkka, ei siinä mitään! :D ja tosiaan sehän siinä ongelma onki ku en kai mä ny enää siä kassalla voinu olla sillai joo en maksa! :D ja joo en oo tosiaa menossa tonne uudestaan, harmittaa koska se oli hyvä paikka mut emmä tommosia hintoja rupee makseleen tän mittasesta tukasta! :(

    VastaaPoista
  9. Todella kauniit hiukset tuli, ihanan luonnollinen sävy ja kiva tuo otsis :) Täytyy sanoa, että järkytyin kyllä tuosta hinnasta.. huh huh todella ylihinnoittelua.. Itse meinaan jo pyörtyä jos hinta lähentelee sataa euroa, mutta tuosta hinnasta olisin varmaan saanut jo sydärin :D

    Nyt kasvattelen omaa hiusväriäni takaisin ja sekaan laitetaan vaaleita raitoja 1-2 kertaa vuodessa, joten kiva kun ei niin usein tarvitse kampaajalle mennä koska se tosissaan on kallista puuhaa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kiitos, mä tykkään kyllä itekki näistä! :) ja joo kyllä mullaki oli leuan loksahtamisessa pidättelemistä vaikka oon tottunu siihen 90-120 euron hintaan SILLON ku mulla oli pitkä tukka :D mut vissiin vuodenvaihteessa kampaajilla nousi jotkut verohommat tms eli sen takia vähä kaikkialla missä verohommat hoidetaan kunnolla, on hinnat kallistunu.. mut oli toi silti mun mielestä tosi korkee hinta siis tohon nähden miten vähän mulle tehtiin mitään!

      toi on kyl kiva ku ei tarvii nii usein ravailla, mulla se ei vaan toimi ku oon tällänen helposti kyllästyvä :D valitettavasti! mut aattelin et kenties koitan kotona värjäystä seuraavaks, vaik se vähä pelottaaki mut pitää testata eka varovasti vaikka pari raitaa ja kattoo sitte miten onnistuu!

      Poista
  10. Itekin oon kuullut paljon kehuja siitä Goldwellin Soft Color 10V -vaahtosävytteestä. Täytyis hankkia se itsellekin. Ja pakko myös jeesustella tuota hintaa! Siis häh?! Kuin voi olla niin kallista :O Tsiisus.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. mä kuulin siitä ihan vasta! ja menin sen kampaajan suosittelemana vielä ostaan sitä 10bg ja se ny ei taita mitään keltasuutta pois, vaikka toki ammattilainen varmasti tietää paremmin ku mä, mut mä tunnen oman tukkani ja tarviin tosi hopeeseen taittavan joten kävin tänää ostaa sen 10V ja toivon et se toimii, en malta oottaa et pääsen testaan! :D ja jep, toteen vielä kerran että kallista puuhaa oli!

      Poista
  11. Onneksi sun tukka onnistui ja näyttää tosi hyvältä! Toisin kävin mun ystävälleni Ellulle juurikin cittarin CM:ssä. Ne pilas sen KAKS kertaa, ei antanut kun muutaman kympin alennusta värjättyään hiukset ensiksi keltaiseksi ja sen jälkeen vihreäksi ja kyseisen paikan pomo syytti Ellua kaikesta. Todella ammattitaitoista... Meidän kaveriporukasta ei kyllä eksy kyseiseen paikkaan enää vahingossakaan ton jutun jälkeen, mutta kuten sanoin, onneksi sun tukka onnistui ja näyttää tosi hyvältä! :) ja toi sivuotsis sopii sulle älyttömän hyvin!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. apua jos oisin kuullu ton kertomuksen ennen ku menin sinne, ni en ois varmasti menny! luojan kiitos ettei mulle käyny noin, tokihan se aina riippuu ihan kampaajasta, hyvässä mestassaki saattaa olla huonompia työntekijöitä, mutta tollanen ettei korvaa mokaansa yms on iha liian paksua! kamalaa! mut en kyl taida mäkää ainakaa iha heti mennä uudestaan ton hinnan takia :D ja kiitos paljon, se on kyllä aika kiva ja tuo vähä vaihtelua! :)

      Poista
  12. Cm:ssä on tietyt hinnat, joihin parturit eivät voi vaikuttaa. Joo ohan se kallista, mutta veroprosentit on partureilla jo niin korkeella, että ei ne mitää ilmaistyötäkään tee.. Kivat hiukset sulle kuitenki tuli :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. jep! en mä todellakaan sitä itse kampaajaa tosta hinnasta syyttäis :D tottakai joka paikassa on ne tietyt hinnat mitkä pätee kaikilla, ja tiesinki tosta verohommasta! mut oli toi silti tosi kallis, ku se tosiaa sano et hinta määräytyy sen perusteella paljonko tukassa on työtä ja pituutta ja paljo menee aikaa yms, ja mulle laitettiin kuitenki vaa raitoja ja mulla on näi lyhyt tukka! :D mutta kiitos kiitos, lopputulokseen oon itekki tosi tyytyväinen! :)

      Poista

kiitti kommenteista, niitä on aina huippua lueskella! ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...