lauantai 27. elokuuta 2011

sun's been quite, quite kind!

nyt kaikki sielläki peukut pystyyn että tää teksti tulee ulos edes lauantain puolella! mun oli siis tarkotus postailla tässä perjantaina jo paljon aikasemmin mutta mun päikkärit vähä venähti ja täällä on niin älyttömän kuuma etten iha heti pystyny harkitseenkaa muuta ku sängyssä makaamista :-D ja nyt on sen verran myöhä että toi nettikahvila ei enää oo auki, ja tää netti täällä mun huoneessa ei vissii ihan tykkää toimia eli tää on nyt vähä hilkulla että saanko tän julkastua mutta toivotaa parasta!

tässä päivässä on muutenki ollu pientä säätöö, eikä vähiten ton kuumuuden takia! tiän etten sais valittaa enkä itseasiassa valitakkaa, kerron teille vaa pari faktaa :-D eilen täällä oli varjossa + 40 astetta, tän päivän lämpötilaa en oo kuullu mutta on ollu ihan selkeesti kuumempi ku eilen eli veikkaisin sellasta 43-45..... VARJOSSA mikä tarkottaa auringossa reippaasti yli viittäkymppiä, tässä vaiheessa kiitän jota kuta jossain siitä etten oo töissä täällä, Hellakaa ei  meinaa kestää ja se on sentää tollane inkkari jolle kuumuus on välttämättömyys! hivenen ongelmia tuotti siis toi toi aurinkorasvan imeyttäminen iholle tänä aamuna, märkää ihoo ku on vähä paha rasvata :-D mutta kyllä se tästä ja kaikkeen tottuu, ja tää on mulle hyvää harjotusta Egyptiä varten (en oo ku vähä innoissani että viikko ni nään Ramin !! ♥ )

sitte toinen juttu joka ilmeni tässä ihan just ennen ku aloin kirjottelee tätä postausta. oon vältelly täällä pyykinpesua ku ruttoo koska en vaa oo jaksanu alkaa nyrkkipyykkiin, no nyt kuitenki oli pakko ja niinpä lainasin Hellalta pesuainetta ja aloin sitte säätään. piti vähä soveltaa, sillä mulla ei oo lavuaarissa sitä tulppaa... no ei muuta ku muovipussiin vettä, pesuaineet ja vaatteet päälle ja peseen, äippä anto ohjeeks että liotan vaatteita siellä jonku aikaa, no laitoin ne likoon ja lähin hakee ruokaa (SFC hamppari ja sipulirenkaita omnomnom :-) ) no sitte ku tuun takas ni aattelen että otan ne sieltä likoomasta ja huuhtelen, helpommin sanottu ku tehty ku sillä sekunnilla ku astun sisälle menee vessasta ja vähä muualtaki valot, rupeen kattelee kadulle että jaahas hieno TAAS kerran sähkökatkos, tällä kertaa sentää iha vaa osittain että esim pistorasiasta tulee sähköö ja osa valoista toimii. no ilman valojaki oisin voinu viä vaatteeni huuhdella, mutta en ilman vettä! täällä ku on sellane hienous että aina ku menee sähköt ni lakkaa myös veden tulo :-) menin sitte ystävällisesti tiedustelee mun vuokraisännältä että tietääkö hän syytä tähän (osittainen sähkökatkos koko kadulla kuten olin päätellykki) no kysyin myös josko hän tietäs koska tää mahdollisesti loppuu, vastaus oli: "maybe tomorrow" :-D siis MAYBE tomorrow, toisin sanoen saan EHKÄ huomenna vettä ja täydet sähköt, tabula! :-D ette kuulkaa uskokkaa kuinka vettä ja säköjä alkaa arvostaa siinä vaiheessa ku on ollu ilman niitä yhteensä kolme päivää! tällä hetkellä mietiskelen lähinnä missä pesen huomenna hiukseni ja miten vedän vessan.....

mutta sitte voisinki mennä niihin mun pääasioihin, (huomaa heti että ku kirjottelee tälläi harvemmin ni postaukset vetelee aika hehtaarimittoja mutta koittakaa kestää! :-D) tuntuu tosi hassulta olla postailematta joka päivä, mutta ku ei mulla yksinkertasesti oo tarpeeks asiaa jokaiselle päivälle eikä ees aikaa postailla, toivottavasti teitä ei haittaa hirveesti :-( en tiä alkaako porukka kyllästyä näihin mun matkailupostauksiin ku teiän ihania kommenttejaki on viime aikoina kuulunu kauheen vähän, mutta toivottavasti jaksatte vielä muutaman Korfu-postauksen, jonka jälkee saatteki sitte kuulla yllin kyllin juttuja Egyptistä ja kulttuurishokkailla mun kanssa! :-D

mutta siis mä taisin postailla teille viimeks hmmm oisko ollu tiistaina? hui ku tuntuu pitkältä ajalta ku tää tulee nyt lauantain puolella ulos ! anyway sillon siis meillä oli ohjelmassa hellan kanssa se Harry Potter, no sen postauksen jälkeenhän mun ilta jatku sillä että lähin Hella vastaan sinne sen yökerholle, siellä istuskelin tunnin verran Hellan ihanien työkavereiden seurassa ja otettii pari drinksua! ps. en tienny että unkarilaiset on pahempia juomareita ku suomalaiset, KUKA pystyy juomaan ykkösellä 2,5 dl lasin raakaa vodkaa?! ja vielä kahteen kertaan, ja oksentamatta! olin impressed, ja tyrmistyny :-D ja samalla sitä mieltä että tollanen on maailman idioottimaisinta humalahakusta juomista josta ei oo mitää hupia.... anyway meiän oli siis tarkotus alottaa sen leffan kattomine _heti_ ku päästää meille kolmen maissa, no taaskaa iha nii ajoissa ei oltu ja siinä vaiheessa ku kello lähenteli viittä oltiinki molemmat nukahdettu koneen ääreen, joten päätettiin iha suosiolla että ehkä on vaa parempi jatkaa leffaa joku muu päivä :-D


niin tässä on menny nyt välissä keskiviikko, torstai ja perjantai päivät ja kaikkien niiden päivä aika on kulunu enemmän tai vähemmän tälläsissä merkeissä:


oon aina nii kauheen hehkeenä työllä Hellan staffialtaalla että ihmettelen iha hirveen suuresti ettei kukaan sen kollegoista oo vielä iskeny silmäänsä muhun........ not.

päivät ollaan siis laiskoteltu sikäli ku Hella ei oo ollu töissä ja auringossa on tullu köllittyä enemmän ku tarpeeks vaikkaki oon edelleen sitä mieltä että siitä ei oo mitää hyötyä enkä oo ruskettunu varmaan moneen päivään yhtään :-( epäreilua etenki ku kuljeskelen ympäri ämpäri Sidaria tollasen vaaleetukkasen mutta muuten täysin mustan neitosen kanssa! oon ku kalkkilaivan kapteeni Hellan rinnalla, niinä päivinä ku en oo ravunsyötti..

anyway päivät on siis kulkenu aika samaa rataa, mutta illoissa on ollu pienia variaatioita! keskiviikko ilta kulu aika rauhaisissa merkeissä Hellan töitä vahtiessa siellä ylhäällä yökerhossa. ette muuten arvaa kuinka kamalaa mun on mennä sinne aina yksin, ku se on tuolla vähän syrjemmällä ja sinne kulkee sellanen tie joka on ihan kivasti valaistu aina sinne vähä ylemmäs mäkeen saakka.... siinä on sellanen noin 100 metrin pätkä missä ei oo valon valoo ja siinä vieressä on vielä pari ihanaa kummitustaloo. voitte kuvitella että en oo ku vähä paniikissa siinä kohassa joka ikinen ilta ja käytännössä juoksen sinne baarii :-D yks ilta oli sydäri lähempänä ku koskaan ku sillä pimeellä kujalla Hellan pomo kävelee vastaan, mä oikeesti kiljahdin ja saatto herra pikkasen ihmetellä ku tää vaa hymyilee mulle ilosesti ja sanoo "yassu Veera" :-D no yassu yassu vaan sullekki ja efgharisto poli tästä melkein sydäristä :-D no tähän asti hengissä on selvitty ja niin selvittiin tollon keskiviikkonaki! ilta meni aika rattosasti siellä kokista ja vodka lime and lemonia lipitellessä (suosittelen!) ja sitte Hellan päästyä suunnattiinki molemmat nukkuu, koska torstai-aamu alko ajoissa piiiitkällä auringonottamisella :-)


keskustellaanko sekunti tosta mun ihosta?! siis tollasen värinkö oon saanu aikaseks kahen viikon hc-sunbathingilla, pathetic etten sanois, terkuin valkoinen valas :-)


hetkee myöhemmin tästä kuvasta tuli sellanen brittimies kykkii mun tuolin alle koska hän oli kadottanu kakkosen, sitä piti siinä sitte ettiä koska onhan se "a lot of money, it's like 2,5 pounds, very much money" .....nii no onhan se kauheen suuri summa varsinki meillä siellä Ruotsissa, sehän on jopa tjugo kronor!

torstaipäivä valkeni siis ajoissa ja aurinkoisena ja superkuumana, suunnattiin altaalle nopeesti ja saman tien veteen. illalla mulla oli edessä erittäin paha paikka! sen jälkee ku Hellan äiti ja sisko lähti täältä, oon syöny käytännössä vaan leipää ja jugurttia sekä aamiaiseks, että lounaaks että illalliseks, elien mulla alko tökkii toi pullaleipä sitte sen verran pahasti että oli pakko saada jotain oikeeta ruokaa joten rohkasin itteni ja lähin YKSIN ravintolaan syömään! mulla oli käsittämättömän idioottimainen olo etenki ku tarjoilija kysy suuresti ihmetellen "alone?" yes please :-D no mutta onneks lähdin! syömisestä selvittyäni ja laskua maksaessani aloin kuuntelee toisella korvalla ja sitte molemmilla viereisen pöydän tyttöjen keskustelua, se mikä siinä herätti mun huomion oli kieli, tajusin heti että se on ruotsi, tanska tai norja! innostuin niin paljon skandinaavisista ihmisistä että unohdin ujouteni ja menin kysyy mistä neidit on :-D Ruotsistahan ne oli ja kutsu mut pöytäänsä istuskeleen, siinä istuskeltii ja höpötettii (englanniks) vähä yli tunti ja meillä oli tosi hauskaa! olin superimarreltu ku nää tytöt kehu mun englannintaitoja jotka on kuulemma tosi hyvät, sain eilen kuulla samantyylisiä kehuja joiltain kreikkalaisilta miehiltä ja oon ihan kauheen yllättyny tästä mutta ehkä oon oikeesti vähä kehittyny täällä :-D tai sitte kaikki noi kehujat on vaa ite sen verran huonoja että ne kuvittelee mun puhuvan hyvin...

anyway olin ilonen että olin rohkastunu ja menny juttelee noille tytsyille ja treffattiinki viä myöhemmin samana iltana yhessä baarissa! päätetiin siis Hellan kaa lähtee ulos, mutta ei mihinkää tanssii koska oltiin lähössä reissuun iha kahestaa ja Hella oli seissy koko illan töissä. sen sijaan suunnattiin yhteen läheiseen istuskelubaariin jossa halutessaan ois päässy myös tanssiin. siellä oli jumalaiset mansikkamargaritat ja hintaa niillä oli viitisen euroo, siis viis euroo tollasesta?! Suomessa toi ois vähintään sen 9, enkä ehkä ekana jossai Kuubassa lähtis tollasia juomaankaa :-D anyway ilta suju rattosasti muutamienki eri ihmisten kanssa jutellessa ja etenki kreikkalaiset jaksaa ihmetellä joka kerta ihan yhtä paljon sitä että meillä Suomessa on puol vuotta pimeetä ja miinus 30 :-D kaikki täällä on varmaan saanu hyvän kuvan Suomesta mun ja Hellan puheista, mutta paljon kehuja on tullu suomen kielestä mikä on yllättävää sillä tähän asti oon kuullu melkein vaan huonoo palautetta suomesta ulkomaalaisilta. meillä oli siis hauska ilta joka päätty siinä viiden maissa ku baari suljettiin!


kattokaa nyt tota papua...



...ja sitte tätä valkohaita :-(

tää päivä mulla onki kulunu sitte tasan ja vaan auringossa maaten tän järkyttävän kuumuuden takia, ja tosiaan puuhastellen noita juttuja mitä tossa alussa mainitsin! toivottavasti ees joku jakso lukee tän hehtopostauksen ja toivottavasti jaksatte vielä muutaman samantyylisen matkapostauksen :-) täällä on ollu superihanaa ja tulee olee varmasti iha yhtä ihanaa vielä tää viimenen vajaa viikko! palailen siis tänne blogin puolelle ihan heti ku mulla on taas aikaa (en halua haaskata liikaa viimesiä päiviä koneella :-() ja kerrottavaa, kuullaan siis, mutta teiän kommentit käyn kyllä julkasee ja lueskelee joka päivä ja toivottavasti piristyyn niistä paljon! :-) terkkuja Suomeen ja kalinihta palikarit!

5 kommenttia:

  1. Oi alko tekeen ihan sikana mieli mansikkamargaritaa! Näyttää niin sairaan hyvältä<3

    Ja hyi että siä on kuuma:o mä lilluisin varmaan vaan altaassa kokoajan:D

    -Anna

    VastaaPoista
  2. Haha, hauska postaus :-) Osaat kirjottaa sillai mukaansatempaavasti, joten don't worry, täällä ilmottautuu ainaki yks joka luki kokonaa :-D

    -Elina

    VastaaPoista
  3. Iha tällee btw vedin just torstai-iltana kaks lasia raakaa smirnoffia ku piti vähä näyttää saksalaisille miten suomessa juodaan :D
    seuraavana päivänä sammuin primarkin sovituskoppiin mutta ei siitä sen enempää........

    aaa ihana nähä kuvia teistä ja jessus toi hella on ruskee.. mörjes!!


    Have fun T. Sarkku <3

    VastaaPoista
  4. Anna: jep hyvää se oliki, kuten lähes aina ulkomailla! :D miksei Suomesta saa koskaan yhtä hyviä mansikkamargaritoja? :( hehheh, no niinhä mä oon aika lailla tehnykki kaikki päivät ;)

    Elina: kiitos! :D ja voi vitsi kiva kuulla :))

    Sarkku: great job my mate ;) joo mäki kysyin tolta poitsulta että "are u sure u r not Finnish?" :D

    ja voi vitsi kuulostaa ainaki siltä et teiän reissu on menny hyvin! :D samat sanat täällä, ainoostaan oon tosiaan vähä katkera tosta Hellan väristä......

    see u in october ja sillon pidetään sellaset homecoming partyt että jää tosiaa kakkosiks kaikki unkarilaiset ja saksalaiset sun muut ;)

    VastaaPoista
  5. jos joku nyt sattuu tässä piakkoin lukee tätä kommenttiboksia miettien että mitä mulle on tapahtunu ku postausta ei kuulu, nii ei hätää :D tässä selitys: uus postaus tulee tiistaina, koska tänää mulla ei vielä oo mitää kerrottavaa, ja huomenna on hellan vapaapäivä joten oon tosi kiireinen, tästä illasta ja huomisesta on tulossa superhuippuja joten niistä lisää tiistaina! :)

    VastaaPoista

kiitti kommenteista, niitä on aina huippua lueskella! ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...