lauantai 21. tammikuuta 2012

now all i got are these photographs

hello! :-) nyt ku kulutan aikaani Keuruulla ihanassa seurassa enkä siis kerkee kirjotella tänne mitään ajankohtasta, seurais vihdoin sitä paljon puhuttua ja kauan lupailtua postausta mun vanhoista koulukuvista! multa on paljon pyydelty postausta missä ois vanhoja kuvia, ja varmasti toisenlaisen tälläsen tuun vielä toteuttaanki, missä on vähä erilaisia kuvia vuosien varrelta. mutta alotetaan nyt kuitenki näillä kerran vuodessa otettavilla koulukuvilla, ihan vanhimpia koulukuvia en tähän löytäny, mutta aika vanhoja kylläkin! nää alkaa siis ala-asteen neljänneltä luokalta, ja siitä aina tohon tänä syksynä otettuun päikkykuvaan joka siis otettiin meillä töissä ja ite tietenki halusin ilmasen kuvan itestäni ja otin sitte ton yksittäiskuvanki siellä kuvauksissa ku oli mahollisuus. :-) here we go, Veera from year 2002!



veera 10v

söpö hamsteri eikö? :-D tää on siis neljännen luokan syksyltä! tollon en totta vie vielä miettiny mun vaatteita mitenkään enkä ollu kiinnostunu mun ulkonäöstä muuta ku sellasella pikkulapsen tavalla! vaikkaki muistan kuinka mua ärrrrrsytti tona aamuna, kun äiti oli kääntäny mun hiukset sillain nätisti sisäänpäin, mutta sitte olin menossa Hellan ja sen äitin kyydillä kouluun ja menin tietysti sitä ennen Hellalle ja näin sillä jonku ihanan viis lettiä ja kaks ponnaria-kampauksen, ja ilman muuta mäki halusin sitte hiukset kiinni! no Hellan äiti sitte väsäs mulle saparot, mutta se ei ollu ihan yhtä huolellinen kampauksien kanssa ku meiän äiti ja niistä tuli mun mielestä epäsiistit >:( lisäks kuvissa mun otsatukassa (joka muuten on ihanan lyhyt!) on tollanen tyhmä lovi ja sekös harmitti!



veera 11v

tää kuva on siis viidennen luokan syksyltä ja tää on kammottava. :-D nelosen keväällä sain jonkun pakkomielteen (kuten kaikki muutki joskus sillon) että mun on saatava permis! no äiti kyllä varotteli, mutta minähän sain tahtoni läpi ja sain sen kalliin permanentin..... iloo siitä kesti ehkä sellanen kuukausi, mutta jo kesäloman loppumetreillä halusin tukkani suoraks. :-D oon ollu vissiin jo sillon helposti kyllästyvää sorttia hiusasiossa! no eihän sillon mitään suoristusrautoja tunnettu, joten harjan avulla sitte vaan yrittään saada tukkaa suoraks ja tossa oli ton aamunen tulos... ei mitään kauheen kaunista katottavaa. niin ja huomatkaas toi ihana kaulakoru joka oli tolloin suurinta muotia! ja tollon aloin jo vähän kiinnostuun vaatteista, tehtiin mm. ensimmäinen Hennesin tilaus (kammottavaa kuinka oon koukuttunu jo viidennellä luokalla!) ja saatiin Vilman kanssa tilata yhet vaatteet ja mä valitsin tollasen tyylikkään valkosen Snoopy-paidan, joka ei valitettavasti kuvassa näy. :-D



veera 12v

haha tää on sulonen! :-D tollon me oltiin jo kavereitten kanssa kuulkaas ihan muodin hermolla, olin leikannu permanentin pois ja mulla oli kauniin sporttinen lyhyt tukka. tollon me jo panikoitiin sitä että meiän luokkakuvaus oli just LIIKUNTAtunnin jälkeen, siis iik! miten ehdittiin laittaan huulikiillot ja luomivärit... no jotenki onnistuttiin ja mun tukkaki pysy tollasilla ihanilla minikrepeillä, jotka olin aamulla keksiny laittaa jollain Gigantin ikivanhalla kreppiraudan tyylisellä. :-D myös kulmakarvat on kauniin paksut!



veera 13v

seiskallahan mä jo ihan halusin näyttää hyvältä, vaikkei ehkä tästä kuvasta uskois. :-D tollon ostin mm. ekat Onlyn farkkuni (leveelahkeiset ja valkaistut tottakai) ja Lacosten kenkäni ja olin siis niiiiin cool hei! :-D tossa kuvassa oon kammottava, vaikka oon vähä katkera tosta hiusten kasvamisvauhdista tollon.... verrakkaa kutosen ja seiskan kuvia! anyway toi kuva oli musta jo sillon kamala ja sitä se on edelleen. en ollu vissiin tollon vielä oppinu että kulmakarvoja kannattaa vähän nostaa kun hymyilee... :-D



veera 14v

noni nyt mennään sitte jo niissä myötähäpeä lukemissa.... kasilla mulla oli joku ihme kovispoikatyttövaihe ja valitsin luokkakuvaan päälle mun hienoimman hupparin! että sellasta. :-D tukka oli kamala, tai siis se ois jopa voinu olla hieno/siedettävä jos sitä ois esimerkiks laittanu! no onneks toi pahin vaihe meni aika nopeesti ohi, mutta sitä seuras sellanen rokahtava vaihe jollon kuunneltiin Hellan kanssa Led Zeppelinia ja AC/DC:tä ja kuljettiin koulussa bändipaidat päällä. :-D jäänteitä tosta tyylistä oli jäljellä vielä tossa ysillä




veera 15v

tässä tosiaan näkyy tota rokahtavampaa tyyliä mm. hiustyylissä ja värissä. tollon mentiin kuitenkin suurimmaks osaks sellasella ihan perus farkut ja neule-linjalla ja mitä enemmän kevättä kohti mentiin, sitä naisellisemmaks mun tyyli muuttu ja aloin jopa kiinnostua siitä miltä näytän ja mulla oli oikeesti jopa hienoja vaatteita! ysin keväällä musta tuli aikamoinen, nohh teini... mutta onneks lukion ekalle mentäessä ehkä se ihan pahin oli karissu, tai ainakin toi kuva näyttäs siltä.




veera 16v

tykkään tästä kuvasta ja tää on mun mielestä yks mun parhaimpia koulukuvia! noi hiukset oli ihanat ja havittelen ja kaipaan edelleen ton väristä tukkaa, vaikka ihan noin kerrostettua mallia en enää haluaiskaan. ihan hirveesti en mun tyylistä muista tollon, mutta se oli aika vaihtelevaa, jollain mun ja Ramin treffeillä mulla oli päällä villakankaiset shortsit ja v-aukkonen neule, joskus taas legginsit ja cheer-huppari sotkunutturalla. :-D kevättä kohden aloin taas naisellistua enemmän ja tosiaan koko ajan mentiin enemmän sellaseen suuntaan että tyylistä ja vaatteista tuli entistä tärkeempiä ja aloin joskus tollon tosissaan häpeen yläasteikäistä itseäni. :-D nykyään sille Veeralle osaa onneks jo nauraa! kellä meistä ei ois ollu ees joku nolo vaihe teini-iässä? vai?




veera 17v

tossa näkyyki toi naisellisuuteen päin kallistuminen aika hyvin, mutta täähän oli sitte sitä legginsien kulta-aikaa! :-D tykkäsin tosta tukasta ja tää kuvaki on kiva! 17 vuotiaanahan tyttö on kauneimmillaan eikös se niin mee? :-D en jotenki osaa tosta kauheesti muuta sanoo, ku että onhan mun tyyli muuttunu huimasti noista ajoista, mutta ihan kiva se oli tollonkin!





veera 18v

no tässä mennäänki sitte jo viime syksyä ja kaikki blogia alusta asti seuranneet tietääki millanen mun tyyli tollon oli! suhteellisen samanlainen ku nykyään, mutta ehkä vähä "rentumpi" ja farkut/housut ei todellakaan ollu se pääjuttu vaan nimenomaan ne legginsit edelleenkin. :-D tykkäsin kyllä siitä tyylistä ja joitain valikoituja asuja voisin kyllä pitää vieläkin! voiski kaivella vähä blogin asukuvakätköjä viime talvelta jos sais vaikka vähä uutta inspistä tähänki talveen. :-)  



veera 18 v

tää on siis viime keväältä, kuten aika moni varmaan muistaa, pääsin sillon ylioppilaaks ja luonnollisesti siis olin myös yo-kuvassa ihan stuodiolla! kuvat otti J. Kähkönen ja kuvat oli kyllä hyviä eli suosittelen paikkaa ehdottomasti kaikille tamperelaisille jotka kaipaa jotain kuvia etestään. :-) anyway sain nää kuvat ihan oman hitauteni takia vasta tässä ennen joulua ja tässä on se paras otos jonka halusin itelleni! äitille ja isille tänne kotiin tuli muutamia ja tietysti mummuille ja muille sukulaisille läheteltiin kanssa näitä. tollon mulla oli toooosi vaalee tukka ja se oli kyllä ihana vaikkaki juurikasvun kanssa oli aikamoinen tappeleminen! tohon kuvaan olin värkänny ton kampauksen ite, vaikka itse juhlissahan mulla oli kampaajan laittama tukka, mutta oli toikin ihan kiva.


veera 19v

ja nyt mennäänki sitte tosiaan tässä pari kuukautta sitte otetussa kuvassa! en tiedä mikä ton kuvan väreissä/kontrasteissa on, meinaan wallah ei mun hiukset oo noin oranssit oikeesti! :-D tää kuva ois voinu olla hieno jos oisin tajunnu poseerata sillain nätisti niinku vaikka tossa lukion tokan kuvassa JA niissä ryhmäkuvissa lasten kanssa.. siis mä en tiedä mikä mun päässä napsahti näitä kuvia ottaessa ku väänsin naamalleni tollasen idioottivirneen ja ku se kuvaaja näytti kuvia että onkos nää hyviä ni hemmetti nyökyttelin ilosesti että juujuu kauniita ovat?! anteeks mitä? :-D taisin jotenki itekki vajota siihen lapsenmielisyyteen ja kattelin sitä hiiripehmolelua siinä ja ajattelin että se syö mun varpaat tai jotain ja sekös nauratti... näin teki siis ne meiän 2 v lapset, tarkotus oli vissiin naurattaa niitä ei kakskymppisiä tarhantätejä....


semmosia kuvia on Seppälän valokuvaamo musta vuosien varrella saanu! (ja J. Kähkönen, jos puhutaan tosta yo-kuvasta) huomasin muuten noita kuvia kattoessa, että huomaa kyllä että aina syksyn tullen tykkään värjätä tukkani tummaks, kun missään noista koulukuvista ei näy sellasta oikeesti vaaleeta tukkaa vaikka sellastaki on aika monesti näiden vuosien aikana näkyny, mutta oikeestaan joka vuosi keväällä. :-D vois vaihtelun vuoks vaikka kokeilla nyt sitä vaaleeta ja värjätä sitte kesällä tummaks! soinnuttais Ramin kanssa yhteen tummine hiuksinemme ja ruskettuneine ihoinemme (mähän siis rusketun ihan siis semmoseks egyptiläisen väriseks joka kesä kuten varmaan viime kesältäki muistatte.. :-) eihän mua erottanu saunan hiilistä ku olin hetken maannu auringossa................)
olipas nostalgista muistella miltä sitä on näyttäny nuorempana yms, onneks mulla on kaikki koulukuvat tallessa koska voin vaan kuvitella miten kiva niitä on kattoo vaikkapa sitte 20 vuoden kuluttua! :-) mikäs kuvista on teiän suosikki? niin ja estän kaikkien lukumahdollisuudet mun blogiin jotka harkitseeki vastaavansa esimerkiks ton seiskan tai kasin luokan kuvan! :-D että moi vaan! 

maanantaihin ihanat ja kiva lauantaita teillekki! ♥

12 kommenttia:

  1. Mun mielestä toi sun 18v tai yo-kuva on kivoin :)

    Mut sit sellanen kysymys, et miks laitat noin hirveen paljon tota aurinkopuuteria?

    VastaaPoista
  2. mäki tykkään yo-kuvasta mut toi 18 v on vähä vammanen jotenki :D mut siis no oikeesti en ihan sentään noin paljoo laita aurinkopuuteria ku noissa kuvissa, noissa on aika vääristyneet kontrastit mutta siis tykkään aurinkopuuterista! :)

    VastaaPoista
  3. 17v -ottis sopii mun mielest tosi hyvi :) Ja ylppäri kuva on hieno kans!

    VastaaPoista
  4. Mun mielestä toi tarhakuva (siis kaikkein uusin), tosi tosi kaunis!!!:) tykkään kun siinä on tommonen aito hymy, eikä semmonen vähän feikki poseeraus, se on oikeesti todella kaunis kuva!:)

    VastaaPoista
  5. vitsi oot ollu nätskä aina! :) ylppärikuva on huippu !!

    VastaaPoista
  6. julia: kiitokset! :) ja mäki kyl tykkään otsatukasta itelläni ihan ok mut sen leikkaaminen on aina kynnys ku sit se on ärsyttävä kasvattaa pois :D ja musta myös tuntuu et otsatukka pyöristää mun kasvoja jotenki..

    Anonyymi: voi kiiitokset! :) ite taas en jotenki tykkää tosta tai siis en vaan oo siinä kauneimmillani jotenki haha :D

    henspe: kiiitos paljon! :) mäki kyl tykkään tosta yo-kuvasta paljon :)

    VastaaPoista
  7. näytät kutosluokan kuvassa hieman robinilta :------DDDD ei millään pahalla! tämmösiä on aina hauska kattella

    ja huomaan, että mun oma tyylikehitys on mennyt aika samaa rataa kun sun, ainakin permiksen, kuristuskaulakorujen, "rokki"vaiheen osalta :---D omg

    VastaaPoista
  8. Ehdottomasti paras kuva on toi ysin 15v! Takas tohon tyyliin!

    VastaaPoista
  9. Anonyymi: ahahahhhahah :-Dd mutta niin muuten näytänki !! voi eii :D mutta oon samaa mieltä että tälläset postaukset on aina kivoja blogeissa ja kiv jos tykkäsit tästäki! :) ja joo tollanen pikkukihara permis ja noi kammottavat kaulakorut... en kestä :D

    Anonyymi: oho :o ite en ois kyl tota valinnu vaikka se ihan kiva kuva onki :) thanks anyway vaikka harmikses joudun todeta että tuskin mua ainakaa ihan heti tommosessa "rokki"tyylissä taas nähään :D ei ainakaa tällä hetkellä tunnu omalta.

    VastaaPoista
  10. Sulla on noin monta onnistunutta koulukuvaa vuosien takaa :P Itse en kehtaisi laittaa blogiini varmaan yhtään :D Ja onneksi muutamaan vuoteen koulukuvia ei ole enää edes otettu :D

    VastaaPoista
  11. haha emmä ny sanois että noista kovin moni on onnistuneita :Dd mut ku ihmeen kaupalla nii kyl muutama on onnistunu! :) musta koulukuvat on jollain kierolla tavalla ihan kivoja vaikka suurin osa niitä inhooki! :D

    VastaaPoista
  12. IHAN MAHTAVIA!!!!!!!!!! MM SAISKI NOIT ITELLEE NAMS

    VastaaPoista

kiitti kommenteista, niitä on aina huippua lueskella! ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...