lauantai 18. helmikuuta 2012

i'm here to tell ya about the good news

moikka ja kivaa viikonloppua kaikille! mun viikonloppu ei oo ihan niin kiva, koska oon taas onnistunu saamaan itteni kammottavaan flunssaan, eilinen oli täyttä tuskaa, mutta yön aikana tuntuu että oisin kokenu jonkumoisen ihmeparantumisen, koska jäljellä on enää lähinnä järkky yskä, nuha ja yleinen uupumus. eilisessä oli muutaki ikävää, nimittäin se että jouduin hyvästeleen Ramin taas kolmeks viikoks. :-( ei yhtään kivaa! lisäks meiän treffit tyttöjen kanssa peruuntu, joten tänään aion sitte pitää sitäki kivemman päivän, enkä anna pienen toipiluuden häiritä! illalla ois siis luvassa illallista mukavassa seurassa. :-) mutta mun ei pitäny nyt alkaa jakaan mitään kuulumisia, vaan kertoo teille ne mun lupaamat hyvät uutiset!

eilen ku tulin kotiin ekaa kertaa sillai kunnolla tiistain jälkeen, mua odotti täällä aika mukava ylläri!





tämä pikku kaunokainen on nyt mun ihan ikioma! :-) en vois olla kyllä tyytyväisempi. tällänen juttu on ollu vireillä tässä ehkäpä muutaman viikon ajan, mutten oo halunnu vielä täällä mitään paljastella ennen ku kaikki on selvää ja nyt sitte vihdoin on. selitetääs vähä hommaa, koska pidätte mua varmaan ihan hulluna ku mun kuvaustaidot tuntien meen järkkäriä ostamaan. :-D homman nimi on siis se, että rakas siskoseni Vilma (tsekatkaas tämä: http://vilmahang.blogspot.com/ ) osti itelleen uuden jonku aika superin kameran (oisko 60D?) ja sen piti sitte luopua tosta "vanhasta" 450D:stä ja kukas olis ollu sille parempi ostaja sopuhintaan kun minä? :-)

toi kamera on siis pari vuotta vanha, mutta hyvässä hyvässä kunnossa, vaikka toki sillä on kuvia tullu otettua ettei se nyt uuden veronen oo, mutta mun mielestä ainakaa tälläselle kuvaajalle ku mä, ei ekan järkkärin tarvii ollakaan. :-) oonhan mä järkkärin ostoo mielessäni pyöritelly, mutta oon koko ajan aatellu, että koska kuvata en osaa enkä mitenkää valokuvausta harrastele, ei järkkäriin sijottamisessa oo järkee. viime aikoina mulla on kuitenki menny ihan totaalisesti hermot tohon mun Canonin pokkariin, koska vähänki huonommissa kuvausolosuhteissa hyvien kuvien saaminen on lähes mahdotonta! (ootte varmaan täällä blogin puolellaki asian huomannu!) nyt ku mulla oli neuvottelujen jälkee mahollisuus saada käytetty järkkäri ihan vaan vähän kalliimmalla hinnalla ku millä oisin ostanu paremman pokkarin, niin totta kai tartuin tilaisuuteen ku mahollisuus ton kameran ostoon oli.

nyt oon siis Canon 450D:n onnellinen omistaja! tän viikonlopun teemana ois siis opetella käyttään tossa muutaki ku niitä automaattitoimintoja. :-D jonkun verran oon jo oppinu tollasta kirjaa lukemalla ja perusasiat alkaaki varmaan olla hallussa Vilman vielä pidettyä mulle pienen intensiivikurssin! antakaa siis anteeks parin viikon ajan sellaset ei vielä niin hienot-harjottelukuvat, kyllä mä vielä opin, lupaan. :-) mikään huippukuvaaja musta ei oo tulossa, mutta henkilökuvausta rakastavana aion keskittyä siihen ja yrittää saada mahollisimman hienoja kuvia ihmisistä ja tilanteista joita tykkään kuvata. lisäks aion toki opetella myös sellasta peruskuvailua muistaki ku liikkuvista kohteista, mutta katotaan mitä tästä nyt tulee! sen verran voin ainaki luvata, että blogin kuvien laatu tulee paraneen huomattavasti ja vaikkei kuvat mitään taiteellisuuden huippuja oliskaan, niin ainaki niistä saa selvää eikä ne oo täysin rakeisia (ainakaa sit ku opin kaikki asetukset :-D) oon niin fiiliksissä tosta kamerasta ja yritän kärsivällisesti opetella, vaikka varmaan pariin otteeseen hermot tuleeki meneen, mutta eiköhän se tästä. :-D

ensimmäiseen kunnon treeniin pääsen tänään ravintolaillallisella, katotaan millasia kuvia sieltä saan aikaan! nyt lähenki treenaileen lisää, joten heipat ja kertokaa ihmeessä jos teillä on jotain hyviä helppoja vinkkejä mulle tai jotain mitä mun täytyis ehdottomasti tietää? :-) ja iloitkaa kanssani, tää on huippujuttu sekä mun, että blogin kannalta. jee! moikka ihanat, huomiseen!

2 kommenttia:

  1. Onneksi olkoon "uuden" kameran omistajalle :) Järkkärin saatuani jouluna en oo muuta tehnytkään kun kuvaillut. Harmi kun se itsestään kuvan ottaminen on edelleen vaikeeta :D

    VastaaPoista
  2. kiitos paljon ! :)) no uskon kyllä! mullaki sormet syyhyää koko ajan kuvaileen ja ootanki koko ajan et on jotai ohjelmaa kun tykkään just kuvailla semmosia tilanteita ja ihmisiä enemmän ku mitää asioita, kavereilla menes varmaa hermo ku oon koko ajan räpsimässä niistä kuvia :D mutta tosiaan samaa mieltä tosta ittensä kuvaamisesta.. se ei oo koskaan yhtä hauskaa eikä helppoo :D

    VastaaPoista

kiitti kommenteista, niitä on aina huippua lueskella! ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...