perjantai 25. toukokuuta 2012

can u be my cesar?

moikka kivat! :-) mähä lupailin eilen, että tänään saatte multa reseptin ihanaan (mutta ei mitenkää liian terveelliseen hehe) kesäsalaattiin! mä oon iha hulluna kaikkiin erilaisiin salaatteihin ja viime aikoina mun salaattihimot on vaan kasvanu. :-D lemppareita on jo kauan ollu fetasalaatti katkiksilla ja vuohenjuustosalaatti, nyt uutena tulokkaana mukaan on saapunu cesarsalaatti jota on nyt parisen kertaa tullu ite kokkailtua, ja vaikka kaikki varmaan tietää miten cesarsalaatti tehään, niin aattelinpa nyt kuitenki jakaa mun mieleisen ohjeen siihen, jos siellä ruudun takana vaikka on joku samanlainen salaattitietämätön kuten mä vielä jonku aikaa sitten. :-D

eli aineksiks tarvis tälläsiä:

  • jäävuorisalaattia
  • kurkkua
  • krutonkeja
  • broilerin fileesuikaleita
  • cesarkastiketta
  • parmesania 
homma lähtee kanojen paistamisesta! sitä en ny tässä ala neuvoon, koska en usko että siellä on ketään yhtä avutonta ku mä, itsehän tosiaan sain tietää noin vuosi sitte miten asioita paistetaan... (siis sillai oikeesti, kyllä mä ny sen tiesin että öljyn kanssa ne heitetään pannulle, mutta ollu hajuakaa mistää asteista ja paistinlastoista. :-D)

s8


sitte siinä kanojen paistuessa revitään salaatti ja pilkotaan tietty toi kurkku! kenties kirsikkatomaatit vois olla kans ihan jees lisä tähän, ite en oo vielä koskaan kokeillu mutta vois ens kerralla testailla, oks jollain siellä mielipiteitä, sopiiks ne cesariin? :-)

s6

s7

sitte ku kanat on paistunu ja salaatit ja kurkut pilkottu, ni ei muuta ku sekotetaan ne keskenään! sitte lisätään krutongit, pursotetaan superpaljon cesarkastiketta ja viimeseks raastetaan tohon päälle vähän parmesanlastuja!

s5

s3

s1

s2

ja valmis tulos näyttää tältä:

s9

ei mikään hankala homma, nopee ja helppo ja ihan sairaan herkullinen ja ruokaisa! :-) onks siellä ruudun toisella puolen muita cesarsalaattifaneja? ja kyselen nyt taas, että mitä mieltä te ootte näistä ruokaohjepostauksista, saisko näitä tulla enemmänki omista suosikeista vai oks nää ihan pyllystä? :-D ja sitte, jos teillä itellä on jotain bravuurisalaatteja, niin kertokaa pliis ohjeita, kaipaan kipeesti lisää erilaisia salaattiohjeita näin kesää kohden mentäessä! :-)

nyt mun on ihan pakko ottaa ilo irti edes tästä yhestä päivästä ku ehin olla auringon alla (mun kaikki Rodos rusketus on melkein poissa ku en oo töiden takia ehtiny oleen yhtään ulkona tällä viikolla, byää!) ja lähTEE Hellan pihalle paistatteleen päivää! pitäkää peukkuja pystyssä että ruskettuisin edes vähän, nyt moikat teille ihanille ja pitäkää ihan loistava viikonloppu älkääkä olko ihan yhtä kiireisiä ku mä vaan ottakaa rennosti ;) koitan repiä jostain välistä aikaa tehä huomiselle sen kysymyshaasteen, nyt pusmoi! ♥

8 kommenttia:

  1. Mä rrrakastan ceasar-salaattia! En oo koskaan kokeillut tehdä itse, jos kotona väsään niin ostan jonkun Rainbow-valmispussin. Se on oikeesti kumman hyvää:D Mut ei näytä hankalalta tehä itekin, sais isomman annoksenkin, kun aina loppuu kesken:D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. se on iha sika hyväääää! :-) mäki oon syöny niitä pusseja ja ne tosiaa on oikeesti ihmeen hyviä!! mut kokeile ihmees tehä joskus itekki, ei tosiaa oo vaikeeta ja kuten sanoit saapahan ainakinsit tarpeekseen syödä haha :-D

      Poista
  2. TYPO.! CAESAR-SALAATTI, EI CESAR. DUMBASS.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. haha kiitokset ystävällisestä ilmotuksesta :-D erittäin kiltisti sanottu, itse vaikutat kommenttis perusteella sellaselta einsteiniltä että sulla toki on varaa tulla nimettömänä haukkuun mua idiootiks haha :-D mutta tosiaan sen voi kummallaki tavalla kirjottaa, vaikka toki toi caesar taitaa olla yleisempi:-) mutta ei se noinkaa väärin oo ja vaikka oiski ni eiköhän kaikki tajunnu pointin joten en jaksa ruveta joka kohtaan korjaamaan, sorry, tää varmaa nyt kaataa sun maailman ihan täysin :-D

      Poista
  3. "typo" loool:D mut on hyvää!!! Harmi etten enää syö lihaa:) mutta tosta on hyviä lohi-versioitakin! Nam:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. :D haha niinpä! mutta oon samaa mieltä! ja oi vitsi vois kyl oikeesti joskus kokeilla tota jollain lohella tai vaikka katkiksilla, vois olla tosi hyvä vaihtoehto! :-) että kiitos vinkistä ;)

      Poista
  4. Mun mielestä on kiva lukea välillä tällasiakin postauksia, oon ite niin surkea tekemään ruokaa(yleensä heitän vaan työpäivän jälkeen valmisruoan mikroon ja illalla vedän pari leipää) ja näistä saa mukavia ideoita et voisin joskus kokeilla vähän samantyyppisiä :DD En kauheesti tykkää kokata ruokaa, varsinkaan jos siihen menee enemmän ku 20min sillä mä syön ruokani parissa sekunnissa ni on turhauttavaa sit tehdä sitä joku kolme tuntia :------D tulipa avautuminen 8D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. no hyvä että tykkäät! siis i know the feeling, olin itekki ennen ihan maailman surkein kokki! :-D sen jälkeen ku Rami tuli takas Suomeen ja muutti omaan kämppään, ollaan kokkailtu aika paljon ja oon oikeen ihmeissäni ja ylpee itestäni ku oon oppinu ees jotain! :-D eli mielelläni jaan näitä vähäisiä vinkkejäni jos niistä vaan jollekki on apua, ehkä säki vielä innostut! ;)

      Poista

kiitti kommenteista, niitä on aina huippua lueskella! ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...