perjantai 16. syyskuuta 2011

nyt en oikeesti keksi otsikkoo apua!

moikka kaikille ihan hirveen pitkästä aikaa! alotan taas tänki postauksen pahotteluilla siitä että tässä on ollu aivan liian pitkä blogiloma välissä, itteeki on alkanu harmittaa ku en oo päässy teille kirjottelee, sen verran koukussa mäki tähä hommaan taidan olla :-D mutta no can do ku en oo ollu netin päässä ja lisäks kuten sanottu, jokaisen bloggaajan elämässä tulee varmasti sellasia tilanteita jollon bloggaaminen täytyy vaa hetkeks jättää taka-alalle. mulla tää hetki on nyt ku nään Ramia näin vähän aikaa näin pitkästä aikaa, haluun ottaa siitä kaiken irti ja miettiä kaikkia muita juttuja vasta sen jälkee. toivon että kaikki ymmärtää tän, ja hienosti on näyttäny ymmärtävänki ku ei teitä oo tän melkei kahen viikon aikana kadonnu ku muutama, enkä ollu saanu yhtään "postaa jo tai poista blogis oot paska"- kommenttia :-D olin vähä yllättyny, ilosesti tietenki! mutta uskon että siellä on kuitenki vielä porukkaa joka näitä mun postauksia odottelee, ja no vaikka ei oiskaan ni postaan anyway :-D täällä on siis vielä torstai ja torstain puolella mun piti tää Suomen ajassaki julkasta, mutta hidas ku oon ni kuvien kanssa säätämisessä meni oma aikansa, ja myönnettäköön että täyty meiän Ramin kanssa käydä Iltalehden sivutki tsekkaamassa ku ei kumpikaa oltu yli viikkoon kuultu mitää maailman tapahtumista :-D

mutta nyt vois mennä asiaan, joka ei valitettavasti oo vielä meiän Hurghadan reissu, koska ne postaukset haluan tehä ajan kanssa ja panostaa kunnolla koska sieltä juttua riittää! nyt mulla ei kuitenkaa aikaa oo ja muutenki haluun kertoo teille näistä parista päivästä meiän Hurghadasta paluun jälkeen, joten alotetaan eilisestä.

eilinen oli ihan superraskas mutta silti mukava päivä! käytiin taas Cairossa pyörimässä Ramin kanssa ku Ramin isä oli siellä työasioissa. raskaan päivästä teki se, että vastoin suunnitelmia oltiin palauduttu Hurghadasta edellisenä yönä siinä 5 maissa ja monen tunnin odottelut ja 6 hirviömäinen bussimatka (näistä lisää sitte Hurghadapostauksissa :-D) oli pikkasen uuvuttanu meiät eikä noi 6 tunnin yöunet siis ihan riittäny. joka tapauksessa näytti Cairo taas lisää hienouksia itestään ja olin ehkä vieläki ihastuneempi kyseiseen kaupunkiin ku ekalla kerralla!

eilisen Cairo-ohjelmaan kuulu ensin hengailua New Cairossa, josta mä ja Rami ei oikein löydetty mitään, mutta sen jälkeen suunnattiin tsekkaan se kuuluisa Tahririn aukio, nii johan alko tapahtuun :-D Tahririn aukio oli oikeesti hieno, mutta ihan erilainen ku olin kuvitellu, en tiä miks mutta mulla oli jotenki sellanen mielikuva että se on tori, u know vähä niinku Keskustori, mutta ei ei ei, se oliki sellanen no siis aukio, jota ympäröi taloja ja siellä ajeli autoja ja kaikkee. kuvia siitä oli vähän mahdoton saada paikan päältä :-( Tahririn aukiolla oli jos jonki moista kauppaajaa ja myyjää, mutta me selvittiin ostamalla ainoastaan i ♥ egypt-paita jota mä olin himoinnu! aion leikata siitäki samalla lailla topin ku mun i ♥ agia napa-paidasta, mutta teen sen vasta kotona koska taidan tarvita Hellan apua.... :-D anyway Tahririlla jonku aikaa kierreltyämme, Rami lähti näyttään mulle Niiliä ! Niili kuulu tottakai mun pakko nähdä/tehdä Egyptissä-listalle, joten jippii nyt se on nähty! ja enhä mä muuta voi sanoo ku että hienohan se oli, etenki noin illalla ku siellä oli paljon valoja ja laivoja ja muutenki otettu ilo irti tosta joesta! Niilistä mulla sentään on teille muutama kuva, joten lätkin ne nyt tähän välii ku tekstiä on taas tullu enemmän ku tarpeeks :-D



maailman pisin joki ja yks iha vaa vähä ryytyny, väsyny ja nälkänen bloggaaja :-D tossa vaiheessa oltiin oltu liikenteessä sellaset 7 tuntia enkä ollu syöny koko aikana mitään ja kävely ympäriinsä noissa vaatteissa tossa kuumudessa..... antakaa siis anteeks toi olemus :-D



tää on musta nii hieno kuva vaikka laatu onki mitä on, mutta siinä se Niili menee :-)



tässä näkyis nyt vilaus siitä Tahririn aukion meiningistä, noita autoja oli ainaki satoja ellei tuhansia sanoisin!

Niilin tsekkailun jälkee käytiin viä syömässä, taas kerran tosi herkullista ruokaa, söisin sata kertaa mieluummin aina Egyptissä ku Suomessa, jos täältä vaan löytyis SiipiWeikot ja Pancho Villa :-D (Ramin mielestä tää lause ei oo järkevä joten toivottavasti te muut ees ymmärrätte :-D)  tykkään egyptiläisestä ruuasta paljon, mutten tykkää siitä että täällä syödään niin harvoin :-D anyway syömisen ja pienen kiertelyn jälkee jatkettiin matkaa, meiän oli tarkotus mennä nopeesti kahville johonki ja lähtee sitte ajaan kohti Suezia, kello ku lähenteli jo yhtätoista yöllä ja ajomatka on parisen tuntia. mentiin kuitenkin havitteleen sitä kahvia yhestä Heliopoliksen jättiostoskeskuksesta, joten ei ollu ihan niin nopeeta! ton ostoskeskuksen koosta kertoo ehkä vähän jo se että ennen sinne menoo tarkastettiin sekä auto että ihmiset sellasessa hienossa turvatarkastuksessa :-D no me onneks selvittiin niistä ja päästiin sisälle, ja siitä se ihmettely sitte alkoki! en oo ikinä koskaan ikinä ollu noin suuressa ja hienossa ostoskeskuksessa. (tiän että hehkutin samaa just viimeks ku kävin Cairossa, mutta tää oli oikeesti vielä hienompi!) sen lisäks että toi oli hieno ja iso, oli siellä tietysti kaiken maailman kaupat ja ravintolat! tossa vaiheessa meillä oli taas nälkä ja kuolailtiin ehkä iha vähä vaa mm. KFCtä, BurgerKingiä, Cinnabonia ja muita hyvännäkösiä paikkoja! loppujen lopuks me pyörittii ja ihasteltii vähä liian kauan koska kello alko tulla 12 ja ostoskeskus sulkeutua :-D koska muuten ootte viimeks käyny ostoskeskuksessa joka menee kiinni vasta 12? miksei Suomessaki oo tälläi?!


tuolla oli 7 kerrosta, kuvitelkaa sitä kauppojen määrää! siellä oli muuten Pieces, mistä olin yllättyny koska oon aina kuvitellu että se on joku tanskalainen niinku Vero Modaki? :o


vähän eri luokkaa toi näköalahissi ku Koskikeskuksessa :-D


tää on loppukevennys :-D vammavetu t. Rami


myöhäseks siis venähti meiän lähtö Cairosta mutta onneks Rami on isänsä poika eli hyvä kuski ja pysy hereillä koko matkan Sueziin asti! kyllä mäki heräsin viimeistää siinä vaiheessa ku päästiin Suezin porteille ja poliisit halus tsekata meistä kaiken :-D toi on siis ihan normi käytäntö ja Ramin isä oli vaan ilonen että poliisit taas on tarkastelemassa juttuja, ku sen tammikuisen vallankumouksen jälkeen kukaan ei oo oikeen tehny mitään. mutta koska mä en ollu tottunu tollaseen, oli se aika jännää! Ramilta alettii heti kyselee että onks se egyptiläinen ja pyydettiin ajokorttia ja passia ja egyptiläisiltä haluttiin henkilökortit ja multaki passi! luojan kiitos mulla sattu oleen passi mukana, muuten en tiä mitä mulle ois tehty :-D anyway selvittiin kotiin turvallisesti ja tänään sitte pikkasen nukutti!

herättiin puoli neljältä iltapäivällä Ramin isän soittoon että nyt mennään Ramin tädille syömään.... enkä ollu ku pikkasen paniikissa lähtee sellasella vajaan tunnin varotusajalla tapaan ekaa kertaa Ramin sukulaisia :-D näytin ihan kamalalta enkä ollu pääyyäny yhtää mitä puen päälle yms, mutta siitäki selvittiin ja matkaan lähettii tän näkösinä:


mä niin tykkään näistä maisemista!


Rami ja sen koulupoikalook, musta tää kuva on hieno vaikkaki oltiin asiasta vähä eri mieltä :-)


loppujen lopuks toi sukulaisten tapaaminen meni ihan hyvin ja ne kaikki jopa tykkäs musta vaikken osannukkaa tietenkää puhua niille lähestulkoon mitään :-D mutta kyl mä viä joskus opin ees vähä paremmin arabiaa, numerot on jo ihan hyvä alku vai mitä? nii ja tosiaan ruoka oli taas hyvää, ei mulla muuta.

mun piti varmaan kertoo teille monta muuta hauskaa pikkujuttua, mutta koska mua odotetaan jo, en nyt muista niitä :-( ja tosiaan tästä postauksesta tuli ihan superhehtaaripitkä ja Ramin mielestä ei oo mikää ihme jos mun lukijat katoilee ku kirjotan tälläsiä kilometripostauksia, mutta ku mulla on teille paljon asiaa! :-D koittakaa kestää viä viikko, koska Suomessa meen taas heti töihin, joten sillon ei oo luvassa näin pitkiä postauksia! tiän et siä on niitä jotka tykkää pitkistä postauksista, ja niitä jotka ei voi sietää niitä, joten aina välillä jokaiselle jotain, eiks vaa? :-) nyt kuitenki lähetää Ramin tädille yöks ja koitan siellä luonnostella niitä Hurhgada-postauksia sillä välin ku Rami pelaa PESiä sen serkkujen kanssa :-D kertokaa mulle mitä Suomeen kuuluu, miten siellä menee? en oo ehtiny tänä aikana tietenkää yhtää lukee blogejakaa joten oon ihan outsider :-( nyt tosiaan heippa hei ja mitä luultavimmin palataan  jo huomenna joidenki juttujen kera! paaaljon terkkuja ja bosa kaikille! tesbah ala kheer

2 kommenttia:

  1. Voi että miten kivalta sun matkas kuulostakaan! Ja Rami on kyllä komea :)

    VastaaPoista
  2. hyvä että kuulostaa kivalta koska kivaa tää onki enkä kestä että mun pitää palata takas ankeeseen ja hirveeseen suomeen :( haha, jepjep sitä se kyllä on ;) kunha vaa leikkais ton pelle hermanni tukan vihdoin ja viimein..... ja shokran eli kiitos t rami:)

    VastaaPoista

kiitti kommenteista, niitä on aina huippua lueskella! ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...