tiistai 6. syyskuuta 2011

me loves Cairo

moikka moi taas kaikille! aattelin fiksuna tyttona etta ehin tehda tan postauksen teille viela maanantain puolella, kunnes nyt ku alotin niin mieleeni muistu etta kellohan on Suomen maalla jo puoli yks eika puoli kakstoista kuten taalla! pahottelut myos siita etta taa postaus tulee ilman aata ja oota, ja kuvat on taysin rajailemattomia ja muokkailemattomia, taa johtuen siis siita etta lahettiin aamulla otsikon mukaisesti kohti Cairoo enka tietenkaa sinne raahannu omaa konettani mukaan. Cairosta tultiin suoraan tanne kaupalle jossa nyt tata postausta kirjottelen Ramin arabiakoneella, jossa ei siis luonnollisesti oo aata ja oota :-D pahottelut siis vammaisuudesta, mutta halusin teha tan postauksen teille ennen ku huomenna on edessa ihan huippuaikoja jonka aikana en ehi postailla!

nyt kuitenki siihen Cairoon! vaikken kylla taas tieda etta riittaako mulla sanat, sen verran tyrmistyny oon tosta kaupungista! ja vaan hyvalla tavalla tietysti. mulle joka en koskaan oo kayny Euroopan ulkopuolella ja jolle Tukholmaki tuntuu suurkaupungilta, oli toi 20 miljoonan asukkaan Cairo aikamoinen pommi :-D niita ihmisia ja rakennuksia vaan oli ja oli ja oli, iha nii kauas ku jakso kattoo. kuitenkaa tollain paivasaikaan ei onneks ollu mitaan hirveeta ruuhkaa, egyptilaiset ku on yoelajia. taa oli myos suunnilleen eka kerta ku liikun taalla ulkona auringon via helottaessa taivaalla, ja voin kertoo etta oli kylla kuuma, etenki ku paalla oli pitkahihanen ja pitkat housut... onneks noi ostoskeskukset on ilmastoitu vaha liikaaki :-D ostoskeskuksista puheen ollen, niissapa se meian paiva Ramin kanssa aikalailla kuluki, koska taa Cairoreissu ei ollu mitenkaa suunniteltu vaan ihan ex tempore ja Ramin iskan tyon johdosta. meian shoppailu- ja nahtavyysreissut tulee sitte eriksee, tanaa vaa kierreltiin! ja sita kiertamistahan riitti... ku mentiin ekaan ostoskeskukseen, luulin etta se on jattimainen, mutta ei, lisaa oli tulossa! mun suosikki oli kylla toi neljakerroksinen marmoriostoskeskus jossa oli luistinrata keskella, hakkas Ideaparkit sun muut mennen tullen :-D


nii ma ku luulin etta taa oli iso ja hieno!


huomaako olemuksesta etta kello on ehka 15 ja oon nukkunu jo kahet paikkarit ja silti oon ihan poikki :-D


taa vasta oli jotain!


miettikaa miten helmi tollanen on ihmisille jotka ei oo ehka elaessaan nahny aitoo lunta tai jaata saatika sitte etta ois luistellu!



paiva kulu siis aika tehokkaasti tuolla kierrellen ja  kattellen ja musta tuntu etten ees pystyis ostaa sialta mitaan koska sita tavaraa vaan oli niin paljon etta valinnanvaikeus iskis vahemmastaki! kuitenki aion tsempata seuraavalla kerralla ku tiemme Cairoon vie ja ostaa jotain! alkaa huoliko paivaan kuulu myos syomista ja vaikken paikalliseen Makkiin paassykkaa (oon himoinnu makkiruokaa joku kaks viikkoo..) sain mun toista uutta lemppariruokaa josta taisinki teille eilisessa postauksessa mainita, eli kosheria. Rami oli ihan yllattyny etta tykkasin tosta, kuten oikeestaa kaikesta muustaki ruuasta taalla :-D oon niiin ilonen etta kaikki ruoat taalla on hyvia eika mitaan allotyksia vaikka vahan erilaisia onki ku Suomessa!



siina lukee McDonald's arabiaks, ette ois varmaa arvannu? :-D


ajomatka Cairoon ja takas nayttaa aikalailla talta! mun mielesta noin 123 x hienompaa ku ne metsat ja rameikot mita Suomessa on motarien varsilla. vaikka mieluummin ma otan ne ja ees jotenki turvallisen liikenteen ku tan naiden "se menee joka uskaltaa"-meiningin :-D pari kertaa tuli mietittya et paattikohan kuski nyt iha oikei ku ankes tosta tai tosta valista, mutta kylla naa asiansa osaa ei voi muuta sanoo :-D



taytyy siis sanoo etta se mita Cairosta tolla reissulla nain oli huippua, ja veikkaan etta paranee vaan ku sinne paasee uudestaa, puhumattakaan pyramideista jeejee! loppupaiva meilla on kulunu taalla kaupalla datailessa ja tittididii kaydessa shoppailemassa mulle! ostin pari aika kivaa juttua, mutta esittelen ne teille sitte paremmalla ajalla, yhessa Hurghadan ostoksien kanssa :-) nyt me lahetaa syomaa taas jotai hyvaa ja sitte vaahtokylpyyn (jos vetta tulee.....) voiko olla parempaa pitkan paivan jalkee, ei! huomenna siis suunnataan Ramin kanssa kohti Hurghadan hotelleja ja rantoja, tarkotuksena juhlistaa oikei kunnolla meian vuosipaivaa joka muuten on tanaan :-) <3 en oo via ihan varma monta paivaa meita huvittaa makoilla tuolla rannoilla, mutta enkoha ma ens viikkoon mennessa oo takas langoilla! siihen saakka koittakaa selvita ja alkaa kaikki kaikotko :-( mun rakas sisko kay hyvaksymassa teian kommentteja saannollisesti ja saatan itekki kayda moikkailemassa teita pikaseen jos meian resortista loytyy sellanen hienous ku w-lan! nyt kuitenki moikka moi kaikille ja tesbah ala kheer ihanaiset! pitakaa kivaa ja nauttikaa Suomestaki, palaillaan mahdollisimman pian! :-)

PS. oon tahan mennessa saastyny ihmeen hyvin kaikilta oksettavilta hirvioilta, mutta tanaa ei oo ollu kylla mun paivani nimittain ku menin taalla Ramin ja naiden ostoskeskuksessa vessaan, mikas muu siella odotti ku TORAKKA ! sain hivenen kummaksuvia katseita parilta pikkulapselta ku seisoin siina vessan ovella kauhistuneella ilmeella ja yritin kerata rohkeutta menna sinne, arvaakkaa kaks kertaa onnistuinko........ lisaks nain kadulla elamani suurimman koppakuoriais-torakka-lentava-hirvion !! wallah se oli mun peukalon kokonen, meinasin kuolla ja paatin etten kayta taalla enaa koskaa varvastossuja. lisaks tuolla vessan katossa vainoo mua joka paiva kolme ankabutia joista yks on suurin koskaa nakemani! nii ne on siis lukkeja ja se isalukki on oikeesti mun nyrkin kokonen....... ja ku mahan tunnetusti tykkaan noista hamahakeista niin paljon nii vessassa kayminen taalla on yhta juhlaa :-) toivottakaa onnee ettei siella Hurghadassa oo mitaan hirvioita ainakaan meilla sisalla!

5 kommenttia:

  1. haha älä odottele liikoja hurghadan ostosmahdollisuuksista:D siellä oli yks ihan kiva kauppakeskus mut se ei ollu kyl niin halpa! että koko reissulta multa lähti vaan ja ainoastaan mukaan yhet kengät buu:(

    VastaaPoista
  2. ihanaa kuulla kuulumisia! mulla varmaan mennyt ohi, mutta kuinka kauan oot nyt siellä egypstissä? :)

    -emma

    VastaaPoista
  3. Voii eiii! Mä niin tunnen sun torakkapelon! Näin niitä Nepalissa paljon. Kerran suihkussa semmonen heilutteli sarviaa pesualtaan kolossa ja tuli lopulta ulos. Kestäsin ne ehkä jos ne ei lentäs! :-D Oli kans jotai peukalon kokosia. Mut elä ressaa et katooko lukijat. Kyllä hyvää jaksaa odottaa ;) Pidä huippu matka :-)!

    -Elina

    VastaaPoista
  4. kivalta näyttää :D !
    Mikä oli ensireaktio kun näit Ramin?

    VastaaPoista
  5. Juuli: joo no loppujen lopuks kävi nii että huomasin että mulla on rahaa jäljellä ehkä 30 e, joten jäi sitte shoppailut :D mutta tosiaan siinä turistikeskustassa oli vaan yks kiva kauppakeskus mut kyllä siellä oikeessa keskustassa oli tosi paljon kivan näkösiä kauppoja mut ei meiän kyl si tullu mentyä ku huomasin etten voi ostaa mitää :Dd että saattaa toi munki ostossaldo jäädä aika vähäseks.. :(


    emma: kiva kuulla että teitä vielä kiinnostaa vaikka oonki ollu näi hiljaa viime aikoina :D mutta siis oon täällä yhteensä kolme viikkoo eli enää viikko jäljellä, en kestä :(

    Elina: joo hyihyihyi ! en kestä niitä oikeesti ne on jotain niin kammottavaa! tuolla Hurghadassa kaupassa sellanen oikeeesti peukalon kokonen punaruskee hirviö tuli mun JALKAAN!! olin viä yksin siellä enkä huomannu sitä ennen ku yks mies sano siitä mulle, heitin vaa kengän jalasta ja aloin huutaa :D ne vähä nauro mulle... :D ja kiitos tosta :) sitä mäki että luulisin että suurin osa kyllä ymmärtää että välillä on pakko laittaa muut jutut (kuten poikaystävän näkeminen ekaa kertaa 2,5 kk) blogin edelle, vaikka mieluummmin ottaisin molemmat! :D

    ssalla: niin näytttää! :) apua ensireaktio, joku helpotusonnellisuusikävä- sekotus :D se oli jotenki nii outoo mut samaan aikaan niin tavallista ku voi olla :D mut eniten tietysti ihan parasta <3

    VastaaPoista

kiitti kommenteista, niitä on aina huippua lueskella! ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...