sunnuntai 12. elokuuta 2012

show me where you are tonight

hello hello ja kivaa sunnuntaita kaikille! mäki selvisin koneelle saakka, pienen aamujumituksen jälkeen. :-D tää on mun viimenen sunnuntai hetkeen jollon en koe sitä ah niin tuttua sunnuntaimasista, ens suununtaista alkaen oon sit joka sunnuntai sillä perus sunnuntaifiiliksellä "byhyy miks huomenna pitää mennä kouluun" :-( itseasiassa oon ihan ihmeissäni ettei mua ahdista tän enempää että loma loppuu ja koulu alkaa, varsinki ku mun syksy tulee oleen yhtä helvettiä ku saan vääntää sellasia 12 tunnin koulu + työpäiviä vähintää muutaman kerran viikossa ja joudun viettää vissiin kaikki ne niin sanotut lomani töissä! ja siltiki saa miettiä et selviääkö ku ne helvetin opintotuet on ihan olemattomia :-D wuhuu... tästä kaikesta huolimatta oon melkein yhtä innoissani menossa kouluun ku sillon ekalla luokalla! tottakai mua ahdistaa ku tiedän et pitää taas alkaa puurtaan niska limassa, mut iteppähä mä tonne kouluun hain ja se on mun unelmakoulu, joten ei oo valittamista! :-) siitä huolimatta oisin kiitollinen jos joku kertois mulle jo etukäteen että mikäs se homman nimi tuolla AMK:ssa on, että onks ne koulupäivät oikeesti koko ajan sellasta 8-16 settiä vai onks vähä löysempää?! :-D jos joku opiskelee TAMK:issa jotain sosiaali- ja terveysalaa nii etenki te, kertokaa millanen se eka vuosi on, oonko ihan pulassa? tän viimesen ahdistusvapaan sunnuntaini vietän Ramin luona, lievittämässä sen sunnuntaiahdistusta, herralla alkaa nimittäin koulu jo huomenna! mutta ehkä me tästä selvitään.

mä eksyin jotenki taas näissä jutuissa ihan sivuraiteille, mun ei nimittäin pitäny tulla jutteleen mistään koulun alkamisesta, vaan kertoileen meiän eilisestä illasta, jollon juhlistettiin vaikka mitä. :-D liikkeellä olin tälläsessä puhelimella kuvatussa asussa:

asula


mun asu oli kauheen ex tempore, mutta tykkäsin siitä silti! mulle iski kauhee himo laittaa toi turkoosi (kuvassa näköjään sininen...) hame päälle, joten päätin yhdistää sen ihan rennosti tohon löysähköön toppiin niin asu ei ollu liian juhlava tonne Tampereen yöhön! mitäs mieltä ootte asusta? :-)
  • hame Bershka
  • toppi Gina Tricot
 
 
tosiaan meiän Hämeenlinnan vahvistukset oli taas vierailemassa Tampereella ja päätettiin sitte lähtee vähä ulkoileen koko porukka! meitä oli siis pojat, mä, Hella, Laura ja Sarkku. :-) kunnon porukka koossa siis, ja kuten arvata saattaa, hauskaa oli! aloteltiin ilta Lapen lukaalista, jossa hengattiin itseasiassa ihan kunnolla ja tosi kauan. me pelailtiin Wiitä taas kerran, otettiin kunnon matseja vähä joka lajissa ja mulle kävi mm. ilmi että oon haka jousiammunnassa, kuinka lame? :-D mutta tosiaan pelailtiin, hengailtiin, vaihdeltiin kuulumisia, ihasteltiin (taas kerran) auringonlaskua joka näkyy tuolta Lauralta niin hienona ja katteltiin tietysti kuinka Suomi voitti olympiapronssia, jei Ruuskanen!
ps. pahottelut näiden joidenki kuvien laadusta, osa on siis näpsitty puhelimella.
 

la1


la2


meiän tyttöjen jousiammunta finaali!

 
la5


la6


Hella on kyllä aina yhtä söötti :-D

 
la3


la4

hieno tarkennus joltain! :-D


siinä vähä ennen puolta yötä lähettiin sitte käpyttään kohti keskustaa ja suunnattiin tättädädäää, Kuubaan! :-D me ei jaksettu mennä Fättärin ovelle käännytettäviks ja Tivoli alkaa olla jos en verran ahdistava paikka että no thanks, joten vaihtoehdot kävi vähiin ja tyydyttiin sitte Kuubaan. aikamoinen Senssimeininkihän siellä nykyään vallitsee, mutta ainakin juomat oli halpoja, musiikki hyvää ja meillä tosi hauskaa! halvat juomat ja hyvä musiikki on avain onneen baarissa, mikäli porukka on hyvä, sillon ei oo muuten niin väliä millanen paikka on kyseessä. :-) istuskeltiin, jutskailtiin, juotiin mustikkashotteja ja tietysti myös esiteltiin meiän huikeita tanssimoovseja ;)

la8


semmonen ilta oli siis lauantaina, tää viikonloppu on ollu tosi mukava, sopivassa suhteessa hengailua ja biletystä, katotaan tuoko ens viikonloppu tullessaan Blockfestit (toisin sanoen raaskinko tuhlata opiskelijabudjetistani 40 euroo sinne :-D) vai mitä, mutta eiköhän sillonki jotain hauskaa keksitä! :-) nyt voisin kuitenki lopetella ja tosiaan suunnatta sinne Rambolle. mä palaan tässä taas pian, mutta kuten sanottu kiirettä pitää nyt ihan liikaa ku pitäs ehtiä sekä opiskeleen että tekeen töitä ja poikaystävää ja kavereita ois ihan jees nähä useemmin ku kerran viikossa, mutta yritän puristaa jostain aikaa tännekki, mutta älkää olko liian ankaria mulla ja piristäkää mua vähän teiän kivoilla kommenteilla! :-) ihanaa viikon alkua kaikille parhaille lukijoille ja tsemppiä mikäli palaatte kouluun tai töihin, kyllä se arki siitä taas lähtee rullaan, i promise :-)

la7

10 kommenttia:

  1. TAMK on rankka koulu, siel on löysempiä ja vaikeempia päiviä, mut ei niiden esseiden ja muiden koulutöiden lisäks hirveesti töitä ehdi tekemään. :o Pakko oli ekana vuonna itekki jaksaa ku en saa ees vuokraa opintotuilla maksettua. T. Eve p.s. Kyl sä jaksat ;>

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. joo näin mäki oon ymmärtäny ja näin meitä on ekoina päivinä aikalailla peloteltu että työtä on hurjasti, vaikka ekan kuukauden lukujärjestys noin tuntimäärältä aika vähäseltä näyttääki! töitä munki on vaa pakko jaksaa painaa jos meinaan joskus täältä kotoo johonki muuttaa, mutta kummasti sitä sit aina jaksaa, vaikka varmasti koen muutaman lähestulkoon hermoromahduksenki tän vuoden aikana. :-D kiitos tsempistä !! :-)

      Poista
  2. Haha, koulussa kun Elina sano siinä esittelyjutussa et kirjotat blogia, nii aloin miettiin et ootko sä se Veera, kenen blogia oon joskus ohimennen lukenut. Oli pakko yrittää muistella sun blogin nimeä ja tarkistaa, ja jep, oikeessa olin! :---D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. haha eihä! :-D mikä sattuma oikeesti, mut vähä kiva, toivottavasti tykkäät tästä ees vähä haha! ja jee sullaki on blogi, pakko mennä tsekkaileen heti ;)

      Poista
  3. Millon siis sulla alkaa se koulu? oon ymmärtänyt et pääasiassa amk:t alkaa joskus lähempänä syyskuuta :) Mitä ominaisuuksia susta on hyvä kätilöllä olla? Mitä uskot että sun vahvuudet oli pääsykokeissa? Millaiset pääsykokeet olivat? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. alko tiistaina, siis orientoiva viikko, mutta opetus alkaa nyt 20.8 maanantaina. :-) en tiä muista kouluista, mutta TAMKissa kaikki terveysalan opiskelijat alotti tollon, ehkä jotkut jopa aiemmin? ja insinöörit alottaa sit ens viikon tiistaina! myös Haaga Heliassa ainaki alotetaa jo tällä viikolla, että kaipa ne vaihtelee aika lailla riippuen koulusta ja koulutusalasta, meiän alalla koulu on siis aikalailla sama ku peruskoulussa että elokuun puolesta välistä kesäkuun alkuun. :-( oon kyllä kateellinen yliopistolaisille jotka saa lomailla vielä sinne syyskuulle ja alottaa loman jo vapusta.... ja niillä on viä akateeminen vapauski! mutta toisaalta, tuleepahan ainaki nyt sit opiskeltua eikä tuu sellasta löysäilyä. akateemisen vapauden kanssa mun koulu kestäs varmaa ainaki mulla saman verran ku joku lääkis. :-D

      ja apua mitä kysymyksiä! no mun mielestä hyvän kätilön täytyy olla ennen kaikkee vastuullinen, koska kätilöthän hoitaa perussynnytykset ihan täysin ite. lisäks ehdottoman tärkeetä on sellanen sosiaalinen järki ja empatiakyky sekä ymmärtäväisyys ja suvaitsevaisuus kaikenlaisissa raskauksissa yms. :-) omista vahvuuksista pääsykokeissa on mahdoton sanoo, en ees muista missä omasta mielestän siellä pärjäsin ja missä en, ku musta tuntu et olin kaikessa huono mut ilmeisesti en. :-D ja totaa, pääsykokeet on siis soveltuvuuskokeet, eli kirjalliset osiot + psykologin haastattelu. tehtävät ei oo mitään kirjaviisautta vaan lähinnä jotain loogisia päättelytehtäviä ja luovuutta testaavia tehtäviä. toki mun mielestä ainaki Metropoliassa on kirjatentti! emmä niistä kauheeesti muuta osaa valitettavasti nyt tähän hätään sanoo. :-(

      Poista
  4. Nii ja piti vielä laittaa et sun hiukset on ihanat!!! Oon itekki alkanut himoilemaan lyhyttä tukkaa!! ps.ekan luokan polkkatukan jälkeen aika reippaasti yli olkapäiden hiukset :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. oi voi kiitos! :-) tykkään itekki näistä muuten, mutta mua ärsyttää yli kaiken että menin leikkaan ton sivuotsatukan sillon keväällä, jos sitä ei ois niin mulla ois nyt ihan täydelliset hiukset :-( en tajunnu et sillä kestää kasvaa noi kauan pois ja sit taas et mun muut hiukset onki jo näin pitkät, nyt yritän kasvattaa sitä hirveetä tahtia ja sit vedän tän mittaseks varmaan takas ku nää on kasvanu sillee ettei tota otsatukkaa oo! :-)

      Poista
  5. tuleeko susta siis sairaanhoitaja vai mikä?:)

    VastaaPoista

kiitti kommenteista, niitä on aina huippua lueskella! ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...