lauantai 15. syyskuuta 2012

got a house, but i need new furniture





alottakaa 0.30 kohasta!


moikka! mites teiän viikonloppu on alkanu? itelläni ei mitään valittamista, vaikka eilen aika kiireinen päivä oliki, mutta sellanen kiva kiire on sallittua. :-) kuvia mulla on iha hävettävän vähän, tajusin että ku en oo nyt pariin viikkoon kirjotellu, nii ei oo tullu läheskää samalla tavalla kannettua järkkäriä mukana ja kuvailtua sillä, ja nyt ku pitäs taas orientoitua tohon kuvaamiseen, en muista! tykkään kuvata tosi paljon, mut ku sitä ei hetkeen oo tehny, nii unohtaa kuvata sillai miten blogiin kuvataan ja kuvaa iha muuten vaan. näin ollen eilenki huomasin illan päätteeks kotiin tultuani, että ainiin, mullahan oli toi kamera laukussa, mutta asukuvien lisäks sitä ei kyllä tullu käytettyä. asutki on vaan peilin kautta kiireessä napsittuja, mutta lupaan tsempata tän kamera asian kanssa heti tänään! :-)

eilinen alko siis niinki hienosti ku.... ekalla AMK-tentillä! en voi kehua menestystäni ja 75 % oikein vastaaminen läpi päästäkseen, tuntuu aika kaukaselta, mutta aina voi toivoo. oon kyllä kunnon luuseri jos en ees tosta ekasta tentistä selviä, tuleva huippukätilö täällä moi. :-D mutta joo, tentti kesti onneks vaan sen pari tuntia, jonka jälkeen kävin hakeen itelleni viikonloppucocikset ja tulin kotiin odotteleen että äiti hakis mut Ikeaan! tuntuu kauheen oudolta että äiti tulee hakeen mut mun kotoo, eikä vaan tuu kotiin ja nappaa mut kyytiin. muutenki mulla on probleema siitä, että nyt ku asun täällä omassa asunnossa, ni eiks tän niinku pitäs olla mun koti ja siltä tää tuntuuki, mutta ihan yhtä lailla, ellei tällä hetkellä vielä enemmänki, kodilta tuntuu meiän perheen koti! mitä mä sanon nyt kodiks (okei tottakai tätä mun omaa asuntoo) ja mikskä mä kutsun meiän kotia? :-D ei lainkaan sekavaa eihän? kaikki sanoo että nyt mun pitää sanoo jos meen kotiin käymään, että meen mun porukoille, hyi! en varmasti sano, onhan seki mun koti. :-( mikskä te muut kutsutte ns. lapsuudenkotia ku ootte muuttanu pois? auttakaa mua! alan varmaan kohta sanoon kotikoti, ja se on vähä vammanen mut kuulostaa kaikkein todenmukasimmalta, se on niinku se mun oikee koti ja tää vaan tällänen leikkikoti. :-D joooo tota nyt mentiin sitte taas sen verran sivuraiteille tosta eilisen päivän kuulumisista, että huomaa kyllä ettei oo hetkeen tullu kirjoteltua, takas asiaan siis!

viiden maissa me sit suunnattiin kohti sitä suurta ja mahtavaa Ikeaa, ite olin liikkeellä ihan koulu lööfföystentti vaatteissa:

asui2


tykkäsin tästä asusta paljonkin, vaikka tää onki tällänen tosi rento! noissa kuvissa näytän ihan oudolta ja peilikuvat on aina vähän tyhmiä, mutta nyt mulla ei enää oo kaukolaukasijaa, enkä oo viittiny tuoda edes jalustaa tänne miniasuntooni, joten pitää keksiä joku hyvä paikka josta kuvauttaa asuja. :-D 
  • neule Gina Tricot
  • toppi H&M
  • chinot Cubus
  • vyö H&M
 
oltiin tosiaan Ikeassa siinä viiden paikkeilla ja olin sopinu tyttöjen ja Hämeenlinnan vahvistuksien kanssa, että mennään syömään siinä puoli kasin maissa, aattelin että loistavastihan me keretää äitin kanssa sitä ennen viedä ostokset mun asunnolle ja siitä Lauralle toho naapuriin treffaan muut... vaan kuinkas kävikään? kello oli kaheksan kun me päästiin lähteen sieltä Ikeasta. :-D aikaa ja rahaa siellä sai kyllä palaan, mutta kyllä me sitte ostettiinki mahottomasti kaikkee hyödyllistä (ja vähemmän hyödyllistä) mulle! mua vaan nauratti ku oon puhunu kaikille, että "mulla on onneks nii hyvin kotona kaikkee tavaraa mitä saan sieltä, että ei mun tarvii kauheesti mitää ostella, mutta jos nyt poikkeen Ikeassa". juujuu, iskän jättimäinen farmari Peugeot ratisi liitoksistaan ku heitettiin sinne vähä hyllyä, vähä allaskaappia, tv-tasoo, muutama jakkara ja sitte pari säkillistä kaikkee pientä sälää. mutta eipä siinä, ainaki pitäis olla nyt kaikki tarpeellinen, sitte ku vielä joku Rami tulis auttaan mua kokoon noita! herra ei ehkä ihan hyppiny riemusta tästä mun Facebook-päivityksestä, mutta kyllä se silti lupautu tottakai tulla auttaan, on se vaan kultsi. :-)


i1


i3


i2



Ikea-reissun jälkeen sitte vaihdoin vaan nopeesti vaatteet ja suuntasin vihdoin ja viimein sinne Speak Easyyn missä muut mua jo odotteliki. tän näkösenä lähin matkaan:

asui

toi asu oli sellasta ihan kiva-luokkaa, siitä ois saanu kivemmanki jos ois ehtiny asustaa ja okei, toi mun naamataulu tossa kuvassa nyt ei sovi yhteen minkään asun kanssa. :-D älkää kysykö miks näyttää ku mulla ei ois tippakaa meikkiä tossa? mutta tosiaan aika peruskauraa oli toiki asu, Hennesiltä yllätten kaikki...
 

oli kauheeta ku muut oli jo suunnilleen syöny ku mä pääsin vasta pöytään, mutta onneks mulla on maailman parhaita kavereita jotka silti istu iltaa mun kanssa. :-) istuskeltiin siis hyväki tovi siellä, mä söin, muut joi ja vaihdeltiin kuulumisia pitkästä aikaa ihan koko meiän porukan voimin. oli kyllä tosi kiva nähdä ja vielä kivempaa on se, että tänään nähdään uudestaan ja vielä vähän enemmän koko porukalla ku Saara ja sen poikkis sekä Sarkku liittyy myös seuraan.

okei toi oli tosi väärin sanottu että Sarkku "liittyy seuraan", me liitytään sen seuraan nimittäin tarkotuksena ois juhlistaa Sarkun kakskymppisiä ja samassa syssyssä tupareita! :-) (tuparit on ehkä vähä sellanen toissijanen ku me kaikki tytöt ollaa siä hengattu miljoonatuhatta tuntia, mutta kaikki meiän pojat ei sitä oo nähny!) tulee niin huippuilta etten malttais yhtään odottaa, mutta muutaman tunnin vielö venaan ennen ku alan laittautuun. eikä tässä ees mitää tarvis venailla, ois meinaa vähä hommaa, voisin mm. alottaa tän lauantaini niinki iosesti ku opettelemalla ihmisen kudoksia ja kertaamalla luiden latinankielisiä nimiä.... ehkä mä vaan kokoon noita mun huonekaluja, tuokaa joku mulle jakoavain! :-D noni nyt tää meni taas ihan lörpöttelyks ku mun piti vaan ilmottaa että kiva ilta tulossa ja toivotella teille vähintää yhtä kivaa iltaa! ♥ millasia suunnitelmia on lauantaille ja miten viikonloppu on tähän asti sujunu?

nyt mä nostan perseeni tästä koneelta ja suuntaan kauppaan ja sen jälkeen oikeesti teen koulujuttuja, heippa hei ihanat, palataan taas mahdollisimman pian! :-) ♥

14 kommenttia:

  1. Kiva postaus! :) haha ihana toi kotijuttu :D mut mul oli kyl alus sama ongelma, mä kutsun oikeestaa molempii kodeiks ja jos on sellanen tilanne et voi tulla sekaannus ni käytän tota meen porukoille haha vaiks se kyl vähä särähtää mullekki tai sit meen käymään kotona ni ainaki mä ymmärrän sen sillee et meen lapsuudenkotiin! Ompa sekavaa haha :D

    Ää mäki haluun ikeaan, muutettiin just uuteen kotiin ja vaiks tää on edelleen Iha kauhee sekamelska ja täynnä laatikoit ni pakkoha mun on saada lisää kamaa jo valmiiks niin tyhjään kämppään :D poikaystävä on innoissaan mun Ikeahössötyksest!

    Mut Ikea reissu jää toiseen kertaa ku oon kipeenä pöh, viikonloppu menee varmaa sairastaes :( Kivaa viikonloppuu sinne! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. ihana kuulla et tykkäsit! :-) joo siis mäki oon nyt alkanu sanoo oikeestaa mun molempia koteja kodiks tai sit jos sanon tyylii jollekki et Rami tulee meille (tänne mun omaan kotiin) nii sanon usein et Rami tulee mun luo, tai sit taas jos ollaan menossa mun kotikotiin ni sanon et mennään käymään meillä :-D kuulostaa hirveen sekavalta, mut lähimmät ihmiset ymmärtää ja se on kai tärkeintä!

      oi onnee iha hirveesti muutosta, toivottavasti oot tähän päivää mennessä jo päässy Ikeaan ;) Ikea-reissut on kyllä ihan parhaita ja suosittelen sullekki tekee reissun jonku muun kanssa haha :-D toisaalta ku ehkä haluut antaa sun poikaystävänki vaikuttaa valintoihi ni se on vähä hankalaa, sanot sille et tulee kiertään vaan ne paikat mihi se haluu vaikuttaa ja sit passitat sen istuu kahvioo loppuajaks ja kiertelet ite :-D mä yritin kans houkutella Ramia Ikeaan mut se jättäyty suosiolla pois että sain kattella rauhassa, sen maksimiaika Ikeassa on nimittäin puoltoista tuntia, sen jälkee sillä menee hermo :-D

      Poista
  2. Mihin päin tamperetta muutit ja paljon on vuokra? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. taisin tossa edellisessä postauksessa mainitakki, mutta siis opiskelija-asuntoon ja ihan tähä Tampereen keskustaan. :-) en mielelläni puhuis tollasista rahajutuista täällä, mutta sen voin sanoo että ihan naurettavan halpa kämppä on ku on opiskelijatalo, että tätä ei missään tapauksessa voi verrata "normaaleihin" Tampereen keskustan vuokriin :-D

      Poista
  3. Kestääkö sulla kauan tehä yks postaus kun sulla aina on niin pitkiä ja ihania postauksia?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kestää :-( riippuu kuvien määrästä ja paljonko jaksan niitä muokkailla (usein lähinnä sen että Picasasta värkkään vähä värejä ja kontrasteja ja painan ehkä jonku hauskan muokkauksen jos sille päälle satun :-D ) tekstin kirjottaminen mulla sujuu aika nopeeta, eli periaattees kumpaankaa ei pitäs mennä kauheen kauan, mutta jotenki silti saan aina näiden tekemiseen kuluun yleensä vähintään tunnin! parhaimmillaa joihinki pidempiin postauksiin menee kolmisen tuntia... :-D

      Poista
  4. haha mulla oli vähän sama "ongelma", mun viime vuoden kämppä ei tuntunu yhtää kodilta nii sanoin tampereen kotia kodiks ja sitten aina jyväskylän koti oli vaan kuokkala (se paikka missä asuin) :D et nykyään mulla varmaan sitten on jyväskyläkoti ja tamperekoti! ja hehee illalla näemme, oon tosiaan vielä hikisenä reenivaatteet päällä että tästä on aikamoinen matka tohon juhlakuosiin..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. nii toi on sulla kätsy ja siis kaikilla muillaki, et jos muuttaa toisee kaupunkii omaan kämppään nii on helppo sanoo just tollai kaupungin nimella! :-D vitsi se sun jyväskyläkoti on kyllä ihana!! on tää munki pikku pesä ihan kiva, mutta kyl mä tnä ihan jotenki uudella silmällä katoin Ramin ennen muka niin pientä (34 neliöö) kämppää ja olin sillee vitsi tää on jättimäinen :-D mutta toisaalta nää parikyt neliöö on mulle just soopivat :-D

      Poista
  5. Mä oon ainakin aina sanonut kotikoti :Dd

    VastaaPoista
  6. Haha, perus Ikea-reissu, aikaa ja rahaa palaa :D

    Ihana tuo sun valkoinen neuletakki, niin kivan lämpimän näköinen :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. todellakin :-D ja joo oi toi on kyllä lämmin ja jotenki niin ihana neuletakki muutenki!

      Poista
  7. Niin totta, et vaikkei Ikeaan menis kun "katteleen" niin silti saa aina vähintää satasen palamaan sinne... :D Mutta nyt ainaki saat mieluisan oman pikku kodin!

    Mie muutin kotoo 18vee enkä oo sitä lähtien sanonu "alkuperäistä" kotii kodiks vaan se oma pikku kämppä oli siitä lähtien heti niin koti. Meen aina porukoille, kun meen perhettä moikkaa:D Eikä se mun korvaan särähä yhtää!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. toi on niin totta, ja kuvittele vielä nyt ku me mentiin oikeen metsästään kauheesti kaikkee :-D vaikka jotenki kuvittelin et mullahan on kaikki jo valmiina, en tarvi Ikeasta ku muutaman jutun, nii kummasti sillä listalla silti oli pituyutta et mitä sieltä tarvii ostaa :-D ja todellaki tää on nyt mieluisa, heti ku sais vielä kaikki viimesetki jutut kunnolla paikalleen! :-) kunnon iso telkkari puuttuu vielä, oon menny viimeset pari viikkoo tollasella kuvaputkitelkkarilla jonka näyttö on pienempi ku mun koneessa, jotenki kummasti ku pitkästä aikaa eilen olin Ramin luona se sen 32 tuumanen telkkari näytti ihan superisolta, voin vaan kuvitella miltä näyttää tänää ku meen kotikotiin kattoon 42 tuumasta :-D ja kuinka isolta se 32 tuumanen minkä hommaan tulkee näyttään täällä mun asunnossa, sehän vie tyylii yhen kolmasosan koko kämpästä haha :-D

      mullaki tuntuu oudolta sanoo nyt äitin ja isin kotia kodiks, ku tää oma asunto tuntuu kans jo heti niin koidlta, mut jotenki se mun lapsuudenkotiki on kuitenki aina se mun alkuperänen koti ja siellä oon asunu tähän mennessä suurimman osan elämästäni, nii jotenki tuntuis hassulta ajatella et se ei oiskaa enää mun koti vaan "porukoiden" koti :-D jotenki seki jos sanon muuten vaa porukat, kuulostaa nykyää kauheen inhottavalta, ne on äiti ja isi :-D ♥ mut tossaki on niiiin erilaisia tapoja kaikilla!

      Poista

kiitti kommenteista, niitä on aina huippua lueskella! ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...