maanantai 24. syyskuuta 2012

everything will always be alright, when we go shopping

moikka ihanat! :-) vitsi te ootte jo nyt osallistunu tohon arvontaan kauheen hyvin ja kommenteissa on tullu paljon vinkkejä blogia varten, voisin yrittää väsätä tohon sivupalkkiin jonku "tulevat postaukset"-jutun jossai vaiheessa ku jaksan tapella tän kanssa. lisäks aion selvittää miten siihen saa sellasia kyselyjä ja teen kyselyn siitä, kuinka montaa mun blogin lukijaa ihan oikeesti tosissaan häiritsee etten käytä isoja alkukirjaimia blogissa. :-D oon sanonu varmaan monestikki täällä blogissa, että mulla on ongelma isojen alkukirjaimien kanssa, tottakai siis osaan käyttää niitä ja käytänki kaikissa tilanteissa jotka niitä vaatii, mutta tälläsissä epävirallisissa jutuissa, jollaseks bloginki luen, mä kammoksun niitä tosi paljon! vaikka ite inhoonki niitä ja mulle aiheuttas varmasti suurta lisävaivaa ja ärsytystä alkaa käyttään niitä, haluan kuitenki että mun blogia on mukava lukee, blogin sisältö ynnä muut jutut on sellasia joista haluan päättää tasan ite, teiän ehdotukset tietysti huomioiden, mutta joku tollanen juttu ku isot alkukirjaimet nyt on periaatteessa mulle ihan sama, joten päätin että selvitän kuinka montaa lukijaa niiden puuttuminen häritsee ihan for real ja sen perusteella sitten taivun enemmistön tahtoon vaikkei se välttämättä mulle miellyttävin ratkasu oiskaan. lähipäivinä siis odotettavissa galluppia tosta asiasta, mutta nyt ihan muita juttuja!

ainaki muutamat teistä vissiin jakso kattella ton mun jaaritteluvideon lauantaina, jossa mainitsin mun shoppailuista ja siitä kuinka innoissani niistä oon. tällä mun paljon mainostamalla opiskelijabudjetilla ei tosiaan pahemmin juhlita ton shoppailun saralla ja oonki ollu aikamoisessa shoppailulakossa oikeestaan koko kesän. aloin tässä yks päivä pohtiin, että oon oikeesti tainnu ostaa sillai kunnolla vaatteita viimeks toukokuun alussa ennen ku lähettiin Rodokselle. :-( sen jälkeen oon ostanu muutamia uusia vaatteita, mutta hyvin vähäsiä on vaateostokset ollu ja mulla onki ollu oikein ikävä näitä ostospostauksia blogissa! palkkapäivän kunniaks päätin viime viikolla että mun on pakko päästä ostaan ees muutama uus juttu itelleni ja näin siis tein. olin kauheen ylpee ku sain rajotettua ostokset oikeesti muutamaan juttuun. torstaina pyörähdin siis Hennesillä ja tässä tulos:
ps. mulla loppu hienosti kamerasta akku kesken näiden ostosten kuvaamisen, ja tajusin unohtaneeni laturin kotikotiin, joten osa kuvista on napattu puhelimella, mutta toivottavasti saatte niistäki jotain selvää :-)


va6


mintunvihree neule - H&M

mä oon niin ihastunu taas väreihin näin syksyn mittaa ja toi mintunvihree miellyttää mun silmää ihan hirveesti. palmikkoneuleet on toinen juttu mihin oon tän syksyn aikana ehtiny ihastua ja heti ku bongasin tosta neuleesta ton mintunvihreen värin, tiesin et mun on vaan pakko saada se! toi on tollasta nimenomaan neulekangasta, eikä sellasta inhottavaa kutittavaa "villaa" mitä muutamat mun Hennesillä hypistelemät neuleet. jotain akryyliviskoosisekotettahan toi tietysti oikeesti on, että ei toikaa mitää laatukamaa oo, mutta ainaki mukavan tuntunen päällä. :-) 


va5


kauluspaita - H&M

mä en oikein tiä minkä värinen toi paita on, mutta kai toi on joku neon pinkki/oranssi olevinaan, sen vaan tiän että toi pisti kans mun silmään niin että se oli pakko saada! toi malli on kivan erilainen "kauluspaidaks" ja tykkään noista leikkaussysteemeistä tossa keskellä. mulla käy ainaki itelläni helposti syksyn ja talven mittaan niin, että värien käyttö vähenee ja tilalle tulee sitä harmaata/valkosta/beigee (tajusin yks päivä että bleisereiden lisäks omistan oikeesti ehkä kolme mustaa yläosaa, hyvä minä!)   ja vaikka neki on ihania värejä, päätin nyt että koitan hamstrata syys/talvivaatevarastoihinki tollasia pirstäviä värjeä jotka on ihana vetää päälle semmosina pimeinä marraskuisina aamuina. :-) 


va8


kaulapantakoru - H&M

en tiä mikskä noita koruja niinku oikeeoppisesti kutsutaan, mutta musta noi on aina näyttäny kaulapannoilta. :-D oon himoinnu tollasta paksua korua jo vaikka kuinka kauan, mutta en oo löytäny sellasta joka "istuis" mun lyhyelle ja paksulle kaulalle. tää oli lähimpänä täydellistä niistä joita tähän mennessä oon kokeillu, joten se oli pakko saada! Ramin reaktio ku esittelin tätä korua sille oli, että "mikä toi on??" :-D mutta kyllä tää lopulta ansaitsi muutaman kehun jopa siltä todelliselta vaate/asustekriitikolta, joten tän on pakko olla tosi hieno haha. :-D


va7


kauluskoru - H&M

ekan kerran ku bongasin ton Hennesin kuvastosta, ihastuin saman tien, sitte aloin kuitenki pohtiin että ei mulla oo mitään neuleita jonka kanssa tota vois käyttää. nyt muuton yhteydessä tuli rankattua tota vaatevarastoo aika suurella kädellä ja huomasin että mulla on monta ihanaa perusneuletta, joita haluisin käyttää, mutta joihin mulla ei oikein oo sopivia kaulakoruja ja jotka on ilman mitään kaula-asustetta (:-D) mun makuun vähän tylsiä, joten päätin että nyt mun on pakko käydä hakemassa tollanen ja sen tein! onhan toi ehkä käytännössä vähän hankala, koko ajan pitää kattoo tarkasti että kaulus asettuu oikein ton alle, mutta on se mun mielestä sen arvonen, sen verran nätiltä ihan tavallisteki neuleet ton avulla näyttää!

lauantaina ku olin hiki hatussa lueskellu sitä ah niin ihanaa anatomiaa ja fysiologiaa, päätin yhtäkkiä että mun on ihan pakko päästä käymään Bonuskirppiksellä tossa vieressä. olin haaveillu Bonuksesta jo mun muutosta lähtien ja lauantaina sain siis aikaseks lähtee pyörähtään siellä just ennen sulkemisaikaa. onneks menin, tein nimittäin muutaman mahtavan pitsilöydön jotka oli kesän aikana jääny ostamatta, tälläsiä siis löyty:

va1


 oranssi pitsitoppi - Bonuskirppis (Gina Tricot)

mä himoitsin koko kesän kaikkia pitsitoppeja, ja olinki sellasia moneen otteeseen ostamassa, mutta keksin jostain sellasen fiksaation, että pitsitoppi ei näytä kivalta jos siellä on alla tavallinen toppi.. ja ku näillä tisseillä tollasia bandeautoppeja ei ihan pidetä ilman rintsikoita ja olkaimettomat rintsikatki tuottaa usein vähän probleemaa (kuka haluaa lahjottaa mulle jonku Nelly-lahjakortin että saan ostaa wonderbrat?) niin toi bandeau-toppi plus pitsitoppi yhdistelmä ei oo mulle ihan se omin, joten kesällä jäi ostamatta monen monta himoitsemaani pitsitoppia. sitte bongailin muutamassaki blogissa nättejä tavallinen toppi plus pitsitoppi-yhdistelmiä ja tajusin että ihan kivaltahan se näyttää ja sitte kadutti että olin jättäny nii monta kivaa toppia ostamatta. :-D no eipä kaduta enää, koska löysin nää suosikkini Bonukselta, kummatki hintaan 2,50! jeii :-) toi on musta ihanan pirtsakan värinen myös ja sopii hyvin tähän mun syksyn väriteemaan, joka näyttää olevan tällänen erikoinen oranssi/persikka, joku :-D anyway, toi on ihana, vaikka siitä tuleeki ehkä aikamoiset teinivibat, mutta oikein yhdistämällä toi on tosi kiva.


va12


valkonen pitsitoppi - Bonus kirppis (H&M)

tää ei nyt oikein sopinu siihen mun missioon ostaa vaan värikkäitä vaatteita, mutta mun oli pakko saada toi koska se oli niin halpa ja olin ihastellu tota monet kerrat Hennesillä jo kesällä. :-) toi on mun mielestä vielä kivempaa pitsiä ku toi edellinen ja valkonen pitsitoppi on ollu mulla ostoslistalla jo vaikka kuinka kauan, ja toi on jotenki nii mun tyylinen, tollanen ihanan klassinen yksilö!


va2


pitsi t-paita - Bonus kirppis (Gina Tricot

näitä teeppareita oon myös vilkuillu Ginassa useeseen otteeseen, mutta jotenki ei vaan oo tullu ostettua. nyt ku toi makso vissiin 3 euroo ja oli vielä noin ihana pirtsakassa värissäki, mun oli pakko ostaa se. nästä ostoksista vois vissiin päätellä et mun uus lemppariväri on joku oranssi tms, mut nyt oli kyllä ihan vaan sattumaa et tuli ostettua noin monta aika samansävystä paitaa, vaikka onhan toi väri ihana ja saa kivasti tän nyt jo aika kalman kalpeen ihonki näyttään ees vähän päivettyneeltä. :-) tolle en oo vielä keksiny mitään maailmaa mullistavia vaateyhdistelmiä, mut toi on itessään jo sen verran pirtsakka paita et menee vaikka ihan vaan perusfarkkujen kaverina!


Bonuskirppiksen jälkeen lähin tosiaan käymään Stockalla hakemassa sitä viiniä illalle, Ginan farkut mielessäni. olin käyny kokeilemassa niitä jo sillon torstaina ja ne oli ihanat ihanat ihanat, mutta jotenki jätin ne sinne kauppaan, varmaan mielessäni niiden ostosta seuraava tonnikala-nuudeli "dieetti" :-D no, en saanu niitä kuitenkaan mielestäni, joten pakkohan ne oli käydä hakemassa turvaan ku niitä kerran oli vielä mun kokooki jäljellä. (Ramin mielestä se ei muka ollu kohtaloo, mutta se onki mies, sanokaa te nyt mulle että olihan se? :-D) mulla kävi vielä maailman parhain tuuri noiden kanssa, jonka takia iloitsen vieläki. Vilma oli Britteihin lähtiessään jättäny mulle yhen Ginan leimakortin ja mulla oli itellä yks (tai kaks, toinen taitaa olla vielä muuton jäljiltä jossain piilossa) kysyin sitte myyjältä että voisko ne yhdistää ja sehän onnistu. tän ansiosta mulla tuli se kymmenen leimaa kokoon ja sain halutessani sen 15 euron alennuksen. päätin että eiköhän se kannata nyt ottaa, ku oon varmaan taas seuraavat 4 kuukautta ostolakossa. :-D sain siis noi kolmenkympin farkut vaan 15 eurolla, jippii! lisäks Ginassa oli meneillään joku kampanja, että jokaisesta ostoksesta saa leiman, joten sain vielä uuteen korttiin leimanki noista farkuista, voitte vaan kuvitella kuinka maireena olin ku astuin ulos sieltä. :-D mutta tässä nyt ne paljon hehkutetut farkut:

va11


farkut - Gina Tricot

oon ihastellu noita farkkuja tähän mennessä jo aika monessa blogissa (noi on varmaan melkein yhtä suositut ku Kristenit :-D) ja alunperin bongasin noi Allin päältä toissa viikonloppuna! Allin jos jonku farkkumakuun luotan, sehän mut aikoinaan tutustutti maailman parhaisiin farkkuihin eli juurikin niihin Ginan Kristeneihin. näin ollen ku ite sitte näin noi Ginassa, mun oli pakko sovittaa niitä ja sitte en saanukkaa niitä enää pois mielestäni. :-D himoitsin kauan korkeevyötäröisiä farkkuja joissa ois just tollai monta nappia, no sitte keväällä ostin ne mun tummansiniset korkeevyötäröiset Kristenit joissa on vaan yks nappi ja luovutin etsinnöissä ja tyydyin niihin. nytki yritin olla järkevä ja ajatella että en tarvii toisia korkeevyötäröisiä farkkuja, mutta ku noi napit! :-D musta korkeevyötäröiset farkut on vaan niin ihanat (ja sanokaa anonyymit mitä sanotte, mä tykkään mun tiimalasikropasta ja sehän noissa korostuu jos jossai!) ja noi viis nappia korostaa sitä korkeutta kivasti. mulla on noille nyt jo miljoona käyttötarkotusta mielessä! 
semmosia ostoksia siis tällä kertaa. se nyt on selvä että ite oon ihan hulluna kaikkiin noihin, enkä ois millään malttanu ootella tätä päivää että pääsin vetään jotain noista päälleni ihan ihmisten ilmoille! tää postaus on siis kirjoteltu eilen illalla, tänää viettelen taas sellasta ihanaa 10 tunnin koulu + työpäivää, mutta oon kantanu puhelinta ahkerasti mukana ja kuvaillu teille vähä matskua päivä kuvina-postaukseen! katotaan millon ehin sen julkasta, mutta toivottavasti mahdollisimman pian. :-) nyt heipat teille ihanille ja palataan taas kunhan suinkin ehditään, ihanaa viikkoo! ♥

12 kommenttia:

  1. Oi toi mintunvihree neule on ihana! Täytyy käydä kattomassa, jos täälläkin ois Hennesillä.. oliko minkä hintanen? Kiva saada väriä talveen, ei kaikkien talvivaatteiden tarvi olla synkkiä ja tummia! :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. se on kylä täydellinen syyspäivien piristys! :-) se makso parisenkymppiä. ja ah, oon niin samaa mieltä tosta talvi ja värit jutusta :-D

      Poista
  2. Uijui mitä ihania vaatteita. Ja hei, mun mielestä sun kannattaa jatkaa tätä pienillä alkukirjaimilla (perun puheeni siis 8) koska se on ihan pikkujuttu mitä hiton kirjaimia sitä käyttää ja tää on just sun näkönen blogi näin :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. noi on kyllä täydellisiä! :-) ja joo mä aloin itekki nyt miettii samaa et ku ite tykkään näistä ja munhan blogi tää on ja mua miellyttää pienet kirjaimet ja musta tää on jotenki mun juttu, nii ei kai sitä turhaan kannata lähtee vaihtaan! eiköhän kaikki jotka tätä oikeesti haluaa lukee, pääse yli noista pikkukirjaimista haha :-D ihana kuulla et joku muuki aattelee samalla tavalla! helpottava kommentti, kiitos paljon :-)

      Poista
  3. Vaikka tuolla mainitsin, että mulla on joku pakkomielle isoihin kirjaimiin, niin ei mua kyllä muiden tekstissä haittaa lukea pienellä kirjoitettuja lauseita :-D Mun mielestä se tekee vaan tästä blogista sun näköisen :-) Ku alkaa liikaa miettiä mitä muut haluaa, niin unohtaa sen oman persoonallisuuden blogissa ja sitä sulla on. En nyt ala mainitsemaan blogien nimiä, mutta monien blogien ongelma on ylisiistitty teksti. Niistä huomaa, että mietitään liikaa mitä voi sanoa ja mitä ei. Tykkään, kun nää tekstit on niin sun oman näkösiä ja antaa kuvan sun persoonasta.

    Ostokset näyttää kivoilta! Tilasin ton hennesin "kauluspaidan" valkosena, mutta lähti palautukseen, kun näytin mielestäni joltain seurakunnan työntekijältä :-D Mutta nyt ku täällä näin, että tota on oranssina, niin piti klikkailla ostoskoriin, koska mallina oli aivan ihana ja ei sellai oversized mitä monet tommoset paidat on nyt ollut. Toi jotenkin istui tosi hyvin kaikinpuolin :-) Voisin kyllä noi kaikki muutkin sun ostokset kotiuttaa kaappiini! :-D

    Ihana huomata, että joku muukin on sitä mieltä, että värikausi saa jatkua kesänkin jälkeen! Yks pv kävin Ginassa ja olin niin masentunut kaikista syksysävyistä, kun itse tekis mieli vaan hamstraa jotain neonpinkkiä ja oranssia, mitä kaupat oli kesällä täynnä :-D Ihanat noi farkut kanssa! Ihailtavaa, että pukeudut semmosii vaatteisiin ku susta itestä tuntuu! Tää tuli mieleen ku lueskelin sun yo-postausta ja siellä joku oli käyttänyt paljon aikaa maristakseen sun mekosta. En tajua miten joku jaksaa käyttää aikaansa semmoseen :D ja ps. musta se mekko oli ihana ja näytti hyvältä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. ah ihanaa kuulla! :-D ja aloin kyllä itekki miettiin tota persoonallisuutta/sitä et noi pienet kirjaimet on vähä niinku mun juttu ja tekee tästä tosiaan just mun tyylisen :-) mullaki kuitenki kävijöitä on monta monta sataa päivässä, nii jos yrittäis kaikkia lähtee miellyttää nii ei tää ois mun blogi enää laisinkaan :-D helpottavaa kuula et säki ajattelet noin! ja oon ite kans törmänny tohon ilmiöön blogeissa, toisaalta sen ymmärtää jos lukijoita on oikeesti iha kauheesti et mietitää mitä voi sanoo ja mitä ei, mut musta se oma tyyli täytyis pystyä säilyttää , ei tässä hommassa oo muuten mitää järkee! ihana että tykkäät mun teksteistä, kiitos paljon! :-)

      ja joo voin uskoo et toi näytti vähä papinvaatteelta valkosena, mut suosittelen ehottomasti ostaan ton oranssin, jotenki nii ihana :-) ja joo mua masentaa kans ku kaikkialla on nii huonosti värejä nyt, jotenki Hennes on ilmeisesti meiän kanssa samalla linjalla koska siellä on edelleen värejä. ja joo musta pitää pukeutua niinku itesta tuntuu ja mikä itestä näyttää hyvältä, tästä asiasta oonki täällä marissu aika paljon joten en tällä kertaa alota, mutta ihana kuulla että joku muuki on samaa mieltä! :-) ps. hihiii kiva kuulla, tykkäsin itekki siitä ;)

      Poista
  4. Ihania vaatteita olet lötänyt<3 Varsinki toi mintunvihree neule, oliko kalliski? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. mä jotenki onnistun usein liianki hyvin bongaan ne omaa silmää miellyttävät vaatteet jos satun vaatekauppaan astuun.. :-D siks joudu vältteleen vaatekauppoja ku ruttoo aina ku oon säästökuurilla eli seuraavat neljä vuotta ku opiskelen! :-D mutta ovat kyllä ihania :-) ja toi neule oli parikymppiä!

      Poista
  5. ostin ite kans just tollaset farkut, aivan ihanat ! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. jooooo ei vitsi noi on niin täydelliset, tekis mieli pitää niitä vaa joka päivä :-D

      Poista
    2. mun siskoki pyysi et käyn ostaan sille sellaset ku se on nyt Englannissa nii pitää lähettää ne sille sinne haha :-D

      Poista

kiitti kommenteista, niitä on aina huippua lueskella! ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...